فرماندهی انتظامی شهرستان گفت : شخصی که اقدام به توهین و انتشار تصاویر شخصی افراد در شبکه های اجتماعی می کرد دستگیر شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر با اعلام این خبر افزود شهروندی با در دست داشتن پرونده قضایی مبنی بر ایجاد مزاحمت و سلب آسایش و انتشار تصاویر شخصی افراد در شبکه های اجتماعی موضوع ضمن تشکیل پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت .

این مقام انتظامی تصریح کرد : شاکی اظهار داشت شخصی در شبکه اجتماعی تلگرام با انتشار مطالبی توهین آمیز و انتشار تصاویر غیر اخلاقی شخصی افراد و فحاشی برای بنده ایجاد مزاحمت می نماید .

وی ادامه داد : طی تحقیقات به عمل آمده متهم پس از شناسایی به فلیس فتا احضار و در رویارویی با ادله و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای و تطبیق آن با محتویات گوشی تلفن همراه صراحتا به بزه انتسابی اقرار و جهت سیر مراحل قضایی به همراه پرونده به دادسرا اعزام شد .

فرمانده انتظامی مراغه تاکید کرد : کاربران گوشی های هوشمند باید بدانند که محل ذخیره کردن اطلاعات مهم و شخصی بر روی لوح فشرده و حافظه های جانبی است که آن ها نیز نباید در دسترس دیگران باشد و نیز از شهروندان خواست که برای سیستم های هوشمند شخصی خود رمز های عبور قوی که ترکیبی از اعداد حروف و نشانه است انتخاب نمایند تا امکان سوء استفاده از اطلاعات شخصیشان به حد اقل برسد .