فرمانده سپاه مراغه گفت : جانبازان عزیز ما امروز با همه فراز و نشیب‌های روزگار ، روحیه ایثار، استقامت و از خودگذشتگی خود در دوران دفاع مقدس را حفظ کردند و استقلال کشور مرهون جانفشانی های این بزرگواران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ سرهنگ  پاسدار رضا سامی در دیدار از خانواده  علی خلیل نزاد ، جانباز ۷۰درصدی دوران دفاع مقدس  افزود : جانبازان  و ایثارگران شهدای زنده و نماد دوران دفاع مقدس هستند .
سامی تاکید کرد : سربلندیها  و افتخارات امروز  ما در سایه  شهدا ، جانبازان وایثارگران  دوران دفاع مقدس  است.
وی خاطر نشان کرد : این خانواده ها مایه افتخار جامعه، میراث داران انقلاب اسلامی و سرمایه های معنوی کشور به شمار می روند و خدمت به آنها افتخاری بسیاربزرگ محسوب می شود.
سامی  با بیان اینکه جانبازان شهدای زنده هستند و در سال‌های دفاع مقدس نقشی کلیدی ایفا کردند، بیان کرد: این افراد در جنگ به درجه جانبازی نائل شدند، همچنین پس از پایان جنگ تحمیلی با تحمل رنج‌ها و مشقت‌ها کنار آمده و صبر کردند لذا مقام آن‌ها تا اندازه‌ای است که نمی‌توانیم با هیچ تجلیلی از زحمات آنان قدردانی کنیم .
وی با بیان اینکه جانبازان و خانواده‌ آنان از سابقان و مقاومان در راه جهاد و ایثار هستند، افزود: این جانبازان هشت سال دفاع مقدس بودند که وقتی نظام اسلامی نیاز به کمک داشت از هیچ چیزی کم نگذاشتند و به طور مداوم تکالیف خود را شناخته و به موقع به آن جامه عمل پوشاندند.
وی دیدار با جانبازان را توفیق بزرگی دانست گفت  : امتحان دادن در روز های حساس خیلی سخت است آما این جانبازان آن امتحان ها را با فتخار و شجاعانه پس دادند .
رئیس بنیاد شهید هم در این دیدار گفت : دیدار این عزیزان باعث قوت قلب و ایجاد انگیزه برای خدمت بیشتر، صادقانه و بی منت به مردم می‌شود.
شفیع محمدی افزود : از جانبازان و ایثارگران می‌خواهم تا من و تمام خدمتگزاران به نظام را دعا کنند تا در راستای تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی موفق بوده و بتوانیم پاسخگوی ایثارگری‌های آنان باشیم.
وی در خاتمه با بیان اینکه هرچه در راه تکریم خانواده های معظم شاهد و ایثارگر تلاش شود کم است، گفت: خدمت به خانواده های معظم شهدا و جانبازان که در راه خدا  از جان خویش  خالصانه گذشتند کاری ارزشمند و با عبادت است.
علی خلیل نژاد جانباز ۷۰ درصدی است که در دوران دفاع مقدس پس از شرکت در عملیاتهای والفجر ۴ ، مسلم ابت عقیل و …  بهایتا در سال ۱۳۶۳ با انفجار بمب  در شهرستان مهاباد دو پای خود را از دست داده است اما با این وجود از تلاش های ورزشی خود بازنمانده و  با دو پای مصنوعی همچنان جزء هیئت کوهنوردی شهرستان می باشد .