رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مراغه از کاهش ۷۳ درصدی بیماری تب مالت انسانی در این شهرستان در سال ۹۵ در مقایسه با سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ علی پاشایی رئیس اداره دامپزشکی مراغه گفت : نظر به واکسیناسیون اکثریت جمعیت دامی شهرستان در سال های اخیر و بر اساس آمارهای ارائه شده توسط شبکه بهداشت و دانشکده علوم پزشکی شهرستان میزان مبتلایان تب مالت انسانی در شهرستان مراغه کاهش چشمگیری داشته و در طی سال ۹۵ در مقایسه با همین مدت در سال قبل کاهش ۷۳ درصدی داشته و از ۱۴۱ نفر به ۳۸ نفر رسیده است.

پاشایی آموزش های بهداشتی به دامداران و مردم را از جمله موارد کاهش بیماری و خاطر نشان کرد : توجه مردم در تهیه ی فر آورده های خام دامی بهداشتی از مراکز مورد تایید دامپزشکی گام بسیار موثری در یاری رساندن به ارگان ها و سازمان های مسئول برای مراقبت از بهداشت عمومی خواهد بود.

وی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخطی از موازین بهداشتی در تولید، فراوری، بسته بندی و عرضه محصولات دامی از طریق سامانه ۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند تا در اسرع وقت رسیدگی و اقدامات لازم به عمل آید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مراغه تصریح کرد : امسال نیز واکسیناسیون بروسلوز در اکثر واحدهای دامی شهرستان در حال انجام است و این طرح با اولویت مناطق با جمعیت دامی بالا صورت گرفته و تا واکسیناسیون اکثر دام های شهرستان ادامه خواهد داشت.