فرماندار مراغه گفت : برای ترویج فرهنگ و هنر در بین جوانان و انتقال آن به نسل های بعدی مسئولان باید از هنرمندان به طور جدی حمایت کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ فرماندار مراغه در آیین تجلیل از مقام هنری استاد اکبر نیکخو در کنار چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی مشق مهر گفت : بزرگداشت مفاخر هنری و علمی باید در زمان حیات این بزرگوران انجام پذیرد و در شان ان ها برگزار شود .

ظفر محمدی با تاکید بر ارج نهادن بر مقام شامخ هنر و هنرمندان اظهار داشت : هنرمندان جوان باید با تاسی از تفکرات ارزشمند هنرمندان پیشکسوت بر تعالی هنر و هنرمندی در کشور بیافزایند.

وی خاطرنشان کرد : برای ارج نهادن به مقام هنرمندان و شناساندن هنرهای واقعی به مردم لازم است مسئولان به طور جدی از مفاخر و هنرمندان حمایت کنند .

محمدی یادآور شد : شهرستان مراغه با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی کهن ، این ظرفیت و توانایی را دارد که در عرصه های ملی و جهانی از طریق مفاخرش به دنیا شناسانده شود .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مراغه نیز در این آیین گفت : چهارمین دوره این جشنواره هنری استانی با حضور هنرمندان خوشنویس آذربایجان شرقی با هدف گسترش هنر خوشنویسی در جامعه برگزار شد.

احمد دادرس فیاض افزود :۷۰ اثر از هنرمندان خوشنویس آذربایجان شرقی به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است و از این تعداد ۵۰ اثر پس از داوری در قالب آثار منتخب به نمایش درآمده است .

دبیر اجرایی جشنواره مشق مهر گفت : این آثار در سه بخش نستعلیق، شکسته نستعلیق و نسخ و ثلث مورد داوری قرار گرفت .

در این آیین و با حضور مسئولان شهرستانی و استانی از آثار منتخب این جشنواره در چهار بخش مختلف شکسته، نستعلیق، نسخ و ثلث با اهدای جایزه تجلیل و نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره نیز گشایش یافت.
همچنین طی آیینی با اهدای لوح و جوایزی از سوی مسئولان استانی و شهرستانی از مقام شامخ استاد اکبر نیکخو هنرمند خوشنویس مراغه ای تجلیل شد.