پس از حوادث وحشتناک سیل در استان آذربایجان شرقی و بخصوص در شهرهای آذرشهر و عجبشیر ، اهالی روستای چکان مراغه از وضعیت نامناسب پل زیرگذر این روستا و تکرار چنین حوادث دردآوری ابراز نگرانی می کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رصدمراغا  ؛ ماجرای پل غله زار آذرشهر که منجر به جان باختن تنی چند از هم میهنان عزیزمان را فراهم آورد موجب اعتراضات شدید مردم استان به مسئولین به دلیل استفاده از مسیر رودخانه برای عبور مرور اهالی یک روستا شد .

مسئولان ارشد استانی ابتدا اعلام کردند که مردم برای تماشای سیل تجمع کرده و مشغول فیلم‌برداری و انداختن عکس سلفی از سیل بودند که گرفتار سیل شده‌اند! اما بعد مشخص شد عکس سلفی در کار نبود و دوربرگردانی که اداره کل راه و شهرسازی احداث کرده بود علت اصلی این فاجعه بزرگ به شمار می آمد .

اما بعد از این حادثه و خسارات جبران ناپذیر سیل در استان اهالی روستای چکان مراغه با تماس های مکرر با دفتر پایگاه خبری تحلیلی رصد مراغا از تکرار شدن سرنوشت پل غله زار آذرشهر در پل زیرگذر این روستا ابراز نگرانی کرده اند .

لازم به توضیح است که پل غله زار چندین سال بود که خشک شده بود و آثاری از آب در آن وجود نداشت ، اما پل روستای چکان مراغه در حال حاضر نیز مسیر رودخانه است و هر لحظه امکان رخ دادن حادثه ای جبران ناپذیر در این محل وجود دارد .

بر خود لازم دانستیم این ابراز نگرانی را به عینه از تریبون مردمی رصدمراغا به گوش مسئولان برسانیم و در ادامه پیگیر این مسئله از سوی مسئولین امر خواهیم بود .

روستای چکان مراغه محل دفن امامزاده سید ابراهیم (ع) است که در فصول مختلف شاهد حضور زائران و گردشگران از سراسر استان و کشور و نیز تورهای سیاحتی و زیارتی است.