مراغه -پایگاه خبری رصد -نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: شروع رسمی ساخت آزاد راه مراغه – هشترود در سفر استانی رییس جمهوری به آذربایجان شرقی نقطه عطفی در توسعه پایدار منطقه است. مهدی دواتگری، روز شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به منظور ارایه دستاوردها و نتایج هفدهمین سفر هیات […]

۸۱۶۱۸۴۶۷-۶۴۷۰۳۸۹

مراغه -پایگاه خبری رصد -نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: شروع رسمی ساخت آزاد راه مراغه – هشترود در سفر استانی رییس جمهوری به آذربایجان شرقی نقطه عطفی در توسعه پایدار منطقه است.

مهدی دواتگری، روز شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به منظور ارایه دستاوردها و نتایج هفدهمین سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی افزود: این آزاد راه که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی آغاز شد، زمینه توسعه پایدار و توسعه حمل و نقل زمینی شهرستان های جنوب استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و شمال کردستان را فراهم می کند.

وی اظهار کرد: این طرح به طول ۹۲ کیلومتر در قالب سه قطعه اجرا می شود که برای اجرای قطعه اول آن به طول ۲۶ کیلومتر در مدت ۳۰ ماه، یک هزار و ۱۱۵ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال پیش بینی شده است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر ادامه داد: آغاز احداث آزاد راه مراغه – هشترود، حرکت خوب و مبارکی برای تردد مطمئن مردم و مسافران، توسعه پایدار منطقه و جذب سرمایه گذاری در شهرستان های جنوب استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و شمال کردستان است.

مهدی دواتگری، با اشاره به اینکه این طرح در سه مرحله اجرا می شود، یادآوری کرد: اجرای قطعه اول این آزادراه از هشت ماه گذشته به طول ۲۶ کیلومتر از سمت مراغه آغاز و مراحل خرید ۱۲ کیلومتر این قطعه انجام و ۱۰ کیلومتر نیز آزاد سازی شده است.

وی گفت: هم اکنون نیز اسناد مناقصه قطعه دوم آماده بوده که با موافقت وزارت راه و شهرسازی، تلاش می شود در هفته آینده این مناقصه برگزار و همزمان با ادامه قطعه اول، اجرای قطعه دوم نیز آغاز شود.

دواتگری، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اجرای ۶۰ درصد این طرح بر عهده وزارت راه و شهرسازی و ۴۰ درصد نیز بر عهده بانک سپه است، منابع مالی احداث این طرح در اختیار بانک سپه بوده و می توان قطعه دوم این آزاد راه را از کیلومتر ۲۷ تا تقاطع بزرگراه پیامبر اعظم (ص) (قویون قشلاقی) آغاز کرد.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: کارفرمای قطعه اول این طرح، شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و پیمانکار آن، موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) است.

دواتگری، با اشاره به اینکه عرض تملک شده این آزاد راه حدود ۷۶ متر بوده و عرض احداث آن ۲۸٫۶ سانتی متر خواهد بود، افزود: در قطعه اول این طرح حدود دو میلیون و ۸۱۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، یک میلیون و ۶۲۰ متر مکعب سنگ برداری، دو میلیون و ۳۱۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۵۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی و ۲۳۴ هزار و ۷۵۲ تن آسفالت ریزی می شود.

وی، با اشاره به اینکه مراغه به عنوان دومین شهرستان آذربایجان شرقی پس از تبریز به علت نبود راه دسترسی مناسب در بن بست قرار گرفته است، گفت: با احداث این آزادراه، آینده این منطقه متحول و حداقل انتظارات مردم از دولت جمهوری اسلامی محقق می شود.

وی یادآوری کرد: طبق اعلام پلیس راه کشور، در جاده قدیمی مراغه به هشترود طی پنج سال گذشته حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر کشته و زخمی شده اند که این آمار به نوبه خود برای یک جاده ۱۰۰ کیلومتری بسیار وحشتناک است.