مسئول دفتر دانشجویی دانشگاه های مراغه گفت : امروز جامعه ما نیازمند استفاده بهینه و موثر از فرهنگ دفاع مقدس است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ محمد رضا خاکی در حاشیه اردوی راهیان نور بسیج دانشجویی  مراغه افزود : با وجود تبلیغات منفی دشمن حضور جوانان در اردوهای راهیان نور پررنگتر و گسترده تر از سال های قبل برگزار می شود .

خاکی هدف از حضور دانشجویان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را آشنایی جوانان با رشادت های شهدا و رزمندگان اعلام کرد تاکید کرد : ترویج فرهنگ دینی و انقلابی و تقویت ، تعمیق معنویت و افزایش بصرت دانشجویان از اهداف کلی اردوهای راهیان نور است .

 وی افزود : ارائه الگویی صحیح از سیره و منش شهدا به نسل‌های جدید، تقویت و تعالی روحیه معنوی و جهادی، تبیین و تشریح حماسه‌ها و رشادت‌های رزمندگان و ترویج فرهنگ بسیجی در میان اقشار مختلف مردم از دیگر اهداف اردوهای راهیان نور است.

وی گفت : در این اردو سخنرانی ، زیارت عاشورا و روایت مناطق عملیانی از جمله برنامه هایی بود که  برای دانشجویان در مناطق عملیاتی خوزستان  اجرا گردید .

خاکی خاطر نشان کرد : این دانشجویان در مدت شش روز با یادمانهای فتح المبین ، فکه ، شلمچه ، طلائیه ، دهلاویه ، هویزه و اروند کنار آشنا شدند .

وی در پایان سخنان خود اذعان کرد : امیدواریم  که این  اردوهای راهیان نور  بتواند با زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدا و رزمندگان ، ارائه ی الگویی صحیح از سیره و منش شهدا، رزمندگان و جانبازان به نسل های جدید، تقویت و تعالی روحیه ی معنوی و جهادی، تبیین و تشریح حماسه ها و رشادت های رزمندگان و ترویج فرهنگ بسیجی در میان اقشار مختلف مردم باشد.

مسئول دفتر دانشجویی افزود : این دانشجویان از ۱۴ دانشگاه  ، دانشکده و مراکز آموزش های علمی کاربردی مراغه به این اردو راهیان نور اعزام شده بودند