معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه با اشاره به تشکیل کمیته ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی گفت : تشکیل این کمیته و عملیاتی نمودن مصوبات گامی موثر در ساماندهی حاشیه های شهر و سکونتگاههای غیررسمی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ جواد محمودی افزود : کمیته پنج گانه برای کاهش آسیب های اجتماعی تشکیل خواهد شد که هر کمیته به صورت تخصصی و کارشناسی با آسیب های اجتماعی مقابله کند.
وی با اشاره به شروع فعالیت های کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان گفت : فعالیت کمپ های ترک اعتیاد شهرستان به همین منظور راه اندازی شده است که تا کنون نتایج خوبی هم داشته اند .
محمودی با اشاره به ساماندهی سکونت های حاشیه شهر خاطرنشان کرد : تمامی نهاد های مربوطه باید در ساماندهی سکونت های غیر رسمی به صورت تخصصی و کارشناسی وارد عرصه شوندتا درصدی از آسیب های اجتماعی که این مکان ها ایجاد می کنند کم شود .
وی در ادامه اظهار داشت : آموزش مهارت های زندگی  و نحوه ارتباط والدین با فرزندان نیز می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی داشته باشد که متاسفانه این گونه آموزش ها در جامعه کمتر انجام می گیرد .
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه : تصریح کرد : کلاس های آموزشی پیش از ازدواج باید از طریق دانشگاه ها مورد ارزیابی قرار بگیرد و زمینه برای کاربردی کردن این آموزش ها فراهم شود.

جانشین فرمانده سپاه مراغه نیز در این جلسه گفت : متاسفانه اگر مسئولین امر در زمانی که رهبر انقلاب از تهاجم فرهنگی، شبیه خون فرهنگی و قتل عالم فرهنگی نام بردند احساس خطر می کردند شاید الان شاهد جنگ نرم نبودیم.
حمید ساعدی افزود : با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب در بحث حل و فصل مشکلات فرهنگی جامعه باید به این مطلب رسید که کار فرهنگی حرکت و عمل فرهنگی می خواهد. کشاندن جوانان و نسل جوان جامعه به مساجد مصداق یک عمل فرهنگی است .

رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز گفت : کاهش آسیب های اجتماعی باید به صورت تخصصی و کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرد و دستگاه های اجرایی به صورت علمی با آسیب های اجتماعی مقابله کنند.
مهدی نوایی افزود : الگو سازی برای جوانان از بین کسانی که از قشر های ضعیف جامعه توانسه اند به موفقیت های بالایی برسندمی تواند زمینه های انگیزشی جوانان دیگر را فراهم کند .
وی اضافه کرد : ایجاد باشگاه های ورزشی در مناطقی که بیشترین آسیب اجتماعی را شاهد هستیم از عوامل دیگری است که می تواند باعث تبدیل کردن تهدید ها به فرصت کند.