شبستری گفت: تا به این لحظه در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر ۵۱ نفر و در حوزه انتخابیه اهر و هریس نیز ۳۶ نفرنام نویسی کرده‌اند.

به گزارش رصدمراغا به نقل از آناج، سعید شبستری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز آخرین مهلت ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی است، ابراز داشت: طبق آخرین آمار تا به این لحظه در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر ۵۱ نفر نام نویسی نموده‌اند که از این میزان ۴۳ نفر در فرمانداری و مابقی در وزارت کشورنام نویسی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه اهر نیز تا به این لحظه ۳۶ نفرنام نویسی کرده‌اند که ۳۱ نفر از این افراد با حضور در فرمانداری و ۵ نفر در وزارت کشور نام نویسی نموده‌اند که یک نفر از آنها خانم می‌باشد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از فردا بررسی صلاحیت‌ها به صورت رسمی آغاز خواهد شد و باید مراجه چهارگانه ظرف مدت ۱۰ روز نتایج خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به احتمال رد صلاحیت برخی افراد گفت: بعد از بررسی صلاحیت نتایج به کاندیداها اعلام خواهد شد و در صورت رد صلاحیت بعد از اعلام نتیجه ۴ روز فرصت اعتراض را دارند و ظرف مدت ۲۰ روز به شکایت‌ها رسیدگی و نتایج اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: ۱۹ اردیبهشت ماه اسامی قطعی نامزدها اعلام شده و کاندیداها ۷ روز مهلت تبلیغ دارند و یک روز مانده به انتخابات نیز تبلیغ ممنوع است.

شبستری به انتخابات شورای شهر نیز اشاره کرد و توضیح داد: در انتخابات شورای شهر برای اولین بار نامزدها باید گواهی عدم سو پیشینه ارائه دهند و با توجه به ترافیک کاری و تعطیلات عید نوروز بهتر است هر چه زودتر اقدام به تهیه این گواهی کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه برخی افراد در فضای مجازی اقدام تبلیغ می‌کنند در صورت مشاهده گزارش به کمیسیون جلوگیری از جرایم انتخاباتی مستقر در دادگستری ارجاع داده خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی زمان تبلیغات را بسیار کم دانست و افزود: زمان هفت روزه در نظر گرفته شده برای تبلیغ بسیار کم است و باید فرصت بیش از اینها باشد تا مردم بتوانند وضعیت کاندیدای مورد نظر خود را بررسی کنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: تا زمانی که احزاب شناسنامه‌دار و قانونی نباشد انتخاب مردم سخت است و هرچه قدر احزاب زیاد باشند مردم راحت می توانند انتخاب کنند و در طول چند سال اخیر ۳۶ حزب در استان ثبت شده است.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که رای دهی بر اساس لیست در آرا تأثیر دارد، در انتخابات گذشته نیز مشاهده کردیم که مردم علی الخصوص در کلانشهرها بر اساس لیست رای می‌دهند.

شبستری فضای مجازی را به عنوان تهدید و فرصت قلمداد کرد و ابراز داشت: توسعه ما به افراد فعال در فضای مجازی این است که با صداقت وارد کار شوند و از تخریب طرف مقابل دوری کنند.

وی اظهار کرد: مردم ایران در شرایط سخت امتحان خود را پس دادند و نباید رو در روی هم باشند و هدف ما خدمت به مردم است و نباید رقابت ها دو قطبی باشد.