معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه با اشاره به برگزاری مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی کشور در این شهرستان گفت: این رقابت ها روز بستم اسفندماه به میزبانی این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش رصدمراغا ، جواد محمودی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری این مسابقات افزود: با توجه به برگزاری این رقابت های ملی در مراغه، تمامی امکانات دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در اختیار ورزش این شهرستان برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات قرار می گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات دو صحرانوردی کشور در این شهرستان فرصت مناسبی برای شناساندن ظرفیت ها و توانمندی های فرنگی، اجتماعی، گردشگری و نیز ورزشی مراغه به سراسر کشور است.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور ورزشکاران و قهرمانان ملی و بین المللی کشورمان در این رقابت ها، ایجاد زمینه لازم برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات و نیز معرفی ظرفیت های این شهرستان نقش مهمی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در این منطقه خواهد بود.

وی گفت: گسترش ورزش های همگانی و قهرمانی به عنوان حرکتی سازنده نقش مهمی در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و نیز رشد فرهنگی و اعتلای جوانان این مرز و بوم دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این نشست با اشاره به برگزاری مسابقات دو فوق استقامت و صحرانوردی کشور در مراغه گفت: این مسابقات به مدت یک روز در ۲۰ اسفند سال جاری در این شهرستان برگزار می شود.

مهدی نوائی افزود: این رقابت ها در سه رده بزرگسالان در مسافت ۲۵ کیلومتر، پیشکسوتان در مسافت ۱۵ کیلومتر و جوانان در مسافت ۱۰ کیلومتر با حضور ورزشکاران رشته دو استقامت در این شهرستان برگزار می شود.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۴۰۰ ورزشکار برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده و پذیرش و اسکان این شرکت کنندگان از ۱۸ اسفندماه در این شهرستان آغاز می شود.

وی اضافه کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات کمیته های مختلف اجرایی تشکیل شده و برای اجرای بخش های مختلف این رقابت ها تمهیدات مناسبی انجام می شود.

وی گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های گردشگری مراغه در کنار آیین اختتامیه از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای میزبانی از این رقابت هاست.

وی افزود: غبار روبی مزار شهدا با حضور ورزشکاران و مسئولان اجرایی این رقابت ها در روز نوزدهم اسفند از برنامه های جنبی و فرهنگی در کنار برگزاری این مسابقات است.

وی اضافه کرد: میزبانی از اردوهای ملی و برگزاری رقابت ها و مسابقات ملی و بین المللی از رویکردهای اداره ورزش و جوانان مراغه بوده و در این راستا حرکت های مناسبی در این خصوص انجام شده است.

به گزارش رصدمراغا ، هم اکنون حدود پنج هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۲ هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

خبرنگار: ابراهیم مطلوبی