سیدمحمد حسینی گفت : متاسفانه با وجود تاکید رهبری در مقابله با نفوذ فرهنگی ، عزم جدی برای مقابله با نفوذ نامحصوص فرهنگ غربی و بیگانه و استحاله فرهنگ ایرانی اسلامی وجود ندارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ وزیر سابق ارشاد در جمع دانشجویان دانشگاه مراغه با اشاره به نفوذ فرهنگی به فرهنگ ایرانی اسلامی و هزار ساله ایران گفت : برخی ها از همان اول پروژه مهم نفوذ را باور نمی کردند و انگ توهم هم به نیروهای انقلابی می زدند ؛ در حال حاضر نیز هستند افرادی که نمی خواهند قبول کنند که فرهنگ ایرانی اسلامی ما با هجوم فرهنگ های بیگانه مواجه است و دشمن در تلاش است فرهنگ غنی ما را استحاله کند .

سید محمد حسینی افزود : در بسیاری از همین کشورهای اسلامی دشمن توانسته است با نفوذ فرهنگ آنها را به کلی عوض کند و در برخی موارد انحرافات بزرگی ایجاد کند ، ضربه دشمن از طریق نفوذی ها بسیار خطرناک تر و نابود کننده تر است چرا که هیچ کس خطر دشمن را احساس نمیکند ؛ جریانات انحرافی چون بهاییت و وهابیت از همین مقوله است .

وی خاطرنشان کرد : اما در حال حاضر خطر این نفوذ بسیار خطرناکتر و قدرتمند تر از گذشته است را که دشمن خطر انقلاب اسلامی را دیده است و تأثیر آن را در معادلات دنیا بخصوص مسائل منطقه به خوبی درک کرده است . اما باز متأسفانه برخی‌ها با اصرار خطر مهم نفوذ را قبول ندارند .

حسینی با اشاره به نفوذ در افراد تأثیرگذار دی کشور تصریح کرد : دشمن بانفوذ در مراکز تصمیم‌ساز و بانفوذ به اشخاص تأثیرگذار ضربات جبران ناپذیری به انقلاب وارد کرده است ، نمونه این نفوذ را می توان در جریان قائم مقام رهبری مشاهده کرد .

وی اضافه کرد : اخیرا دشمن با نفوذ در سازمان های مردم نهاد به عنوان یک فرد خیر به دنبال شبکه سازی در کشور و جمع آوری اطلاعات بودند ، یا همین کانال تلگرامی آمد نیوز که ادعا دارد انقلابی است و به فکر مردم تازگی ها مشخص شد که سرویس های امنیتی ترکیه از آن ها حمایت می کند .

وزیر سابق ارشاد ادامه داد : هر چه علم و تکنولوژی پیشرفت می کند ابزارهای نفوذ دشمن نیز به روزتر می شود ؛ امروز لازم نیست استکبار برای پی بردن به اطلاعات و ذائقه های مردم از آن سر دنیا جاسوس بفرستد داخل کشور ، دشمن با استفاده از تکنولوژی و ابراز های نوین ارتباطی در داخل مردم و مسئولان نفوذ می کند و اطلاعات کشور را جمع آوری می کند .

وی با اشاره به ضعف سینمای ایران در تولید آثار فاخر و فرهنگی که فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را به نسل های جوان امروزی منتقل کند گفت : سال پیش ۵۶ فیلم در کشور اکران شده است که ۳۷  فیلم بخش اجتماعی ۵ ، فیلم طنز ، ۵ فیلم کودک و نوجوان ، ۳ فیلم تاریخی و ۵ فیلم مقاومت و دفاع مقدس که متاسفانه رفته رفته کمتر می شود و آن هم توسط نهادهای غیر دولتی ساخته شده اند .

حسینی اضافه کرد : در ۳۷ فیلمی که در بخش اجتماعی ساخته شده است عمده آثار بازگو کننده یک جامعه تلخ و بن نبست که هیچ روزنه امیدی در آن به چشم نمی خورد هستند و اگر هم میخواهد اتفاقی بیفتد باید حتماً یک تغییر زیربنایی داشته باشد که کاملاً عکس بخش‌نامه‌هایی است که از سوی وزارت مربوطه ، فقط در کاغذ نوشته‌شده است .

وی با اشاره به نبود اثر هنری منطبق بافرهنگ و اندیشه ایرانی اسلامی  در آثار سینمایی امسال خاطرنشان کرد : از بین ۴۰ اثر فرستاده‌شده به جشنواره فیلم فجر پس از بررسی کارشناسان مشخص شد هیچ‌یک از این آثار هیچ‌گونه انطباقی بافرهنگ ایرانی اسلامی ندارند و حتی برخی فیلم‌ها نمره خنثی بودن دریافت کرده‌اند ؛ تنها ۵ اثر قابل‌قبول وجود داشته است که باز برخی مسائل ضد فرهنگی ازجمله یاس و ناامیدی در آن‌ها نیز دیده می‌شد .

حسینی در پایان تأکید کرد : دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد باید با برخی راهکارهای ایجابی مانع نفوذ چنین تفکرات ضد فرهنگی در قالب فیلم به مردم شود و از آثار ارزشمند نیز حمایت کند ؛ یکی از موارد بروز و حساس همین مسئله داعش است اما می بینیم که فیلم امپراتور جهنم که در این موضوع ساخته شده است به راحتی از جشنواره کنار گذاشته می شود .