مدرسه جوانترین خیر مدرسه ساز آذربایجان شرقی در مراغه به بهره برداری رسید.

۹۴۲۲۴۳۰

با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستان ، مدرسه جوانترین خیر مدرسه ساز آذربایجان شرقی در مراغه مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رصد مراغا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مراغه ،معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه در آیین بهره برداری از این مدرسه خیر ساز، از احداث ۱۳ باب مدرسه خیرساز دیگر در این شهرستان خبر داد و گفت: این کار این دانش آموز خیر، اقدامی خداپسندانه و باقیات و صالحات بوده که نشان از الگوگیری دانش آموزان از آموزه های اسلامی است.

جلیل اسلامی افزود: اقدام این دانش آموز خیر گامی از سوی خانواده وی برای انتقال فرهنگ مدرسه سازی به نسل جوان آینده بوده و سارا فرمانی هم اکنون به عنوان جوانترین عضو مجمع خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی است.

وی انتقال فرهنگ کارهای خیر و خداپسندانه به نسل های آینده را مهمترین رسالت مسوولان و افرادی که از توان مالی کمی برای مدرسه سازی دارند، عنوان کرد و گفت: خانواده این دانش آموز باتوجه به برخورداری از روحیه خیری خود توانسته اند این فرهنگ را از دوران نوجوانی به وی انتقال داده و فرزند خود در این مسیر هدایت کنند.

پدر این خیر مدرسه ساز نیز در این آیین گفت: این طرح دومین مدرسه ای است که خانواده ما اقدام به احداث آن کرده و امروز خرسند هستیم که فرزندمان علاوه بر طی مسیر خیریه ای مشوق خانواده خود و همنوعانش در این مسیر است.

عبدالله فرمانی افزود: توجه به نیازهای آموزش و پرورش از مهمترین مسایلی است که باید به آن توجه کافی شود تا زمینه های توسعه پایدار در کشور فراهم شود.

خیر نوجوان مراغه نیز انگیزه خود از این کار را ایجاد امکانات لازم برای تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم و روستایی اعلام کرد.

سارا فرمانی گفت: ترویج و تشویق افراد خیر به کار مدرسه سازی و نهادینه کردن این امر از سنین پایین و نوجوانی در جامعه از اهداف من در انجام این کار خداپسندانه است.

مدرسه خیر ساز دو کلاسه سارا فرمانی ، در زمینی به مساحت ۱۲۰متر مربع با ۷۵ متر مربع زیر بنا و پانصد میلیون ریال اعتبار از محل پس انداز های این دانش آموز مراغه ای احداث شده است.

این مدرسه با زیربنای ۷۵ مترمربع و با امکاناتی از جمله اتاق اقامت معلم و سرویس های بهداشتی در مدت یک سال ساخته شده است.

سارا فرمانی این مدرسه را برای استفاده دانش آموزان هم سن خود از مرکز آموزشی مناسب، در اقدامی خیرخواهانه در روستای محروم قره ناز سفلی مراغه احداث کرده است.

خانواده های فرمانی و سعیدی پیش از این در سال ۹۱ یک مدرسه سه کلاسه دیگر نیز در روستای محروم گویجه قملاق مراغه احداث کرده بودند.

سارا فرمانی متولد بهمن ۱۳۸۰ بوده و هم اکنون در مقطع هفتم دوره اول متوسطه مشغول تحصیل است.

انتهای پیام