جشنواره جابربن حیان با ارائه آثار دانش آموزان آموزشگاه های مراغه در ساختمان قدیم خانه معلم آموزش و پرورش شهرستان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ مدیر آموزش و پرورش مراغه در آیین افتتاح این جشنواره اظهار کرد : بیش از ۴۰۷ اثر علمی و دست سازه های دانش ‌آموزان ابتدایی شهرستان در جشنواره جابربن حیان به معرض نمایش گذاشته شده است و این جشنواره در سطوح آموزشگاهی ، منطقه ای ، استانی و کشوری برگزار می شود.

جلیل اسلامی افزود : هدف از اجرای این جشنواره، آشنایی دانش آموزان دوره ابتدایی با روش های انجام پروژه‌های علمی و پرورش روحیه تحقیق و جستجو در دانش آموزان است و در این جشنواره پروژه‌های علمی دانش‌آموزان در قالب نمایشگاه‌های علمی ارائه و داوری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد : سال گذشته دانش آموزان مراغه ای توانستند ۶ رتبه استانی را از آن خود کنند .

اسلامی تاکید کرد: بسیاری از توانایی ها ، استعدادها و علاقه مندی های دانش آموزان در کلاس های معمولی نمود پیدا نمی کنند و  قابل شناخت و پرورش نیستند اما این جشنواره های علمی، فرصت مناسبی را برای شناسایی و تقویت استعدادهای دانش آموزان به وجود می آورد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مراغه نیز گفت : جشنواره جابربن حیان یک رقابت سالم و هیجان‌انگیز علمی بین دانش‌آموزان دوره ابتدایی است که طی آن پروژه‌های علمی دانش‌آموزان در قالب نمایشگاه‌های علمی ارائه و داوری می‌شود.

اسدزاده افزود : جشنواره جابربن حیان تا عمق خانواده‌ها پیش رفته و همسویی خانواده، معلم و مدرسه در طرح جابر و تعامل سازنده آنان باعث شده است تا دانش‌آموز یاد بگیرد که تصمیم‌گیری کند، برنامه‌ریزی و همفکری کند و با اعتماد به نفس مهارت‌های زندگی را بیاموزد و آن را به مرحله عملی برساند