رییس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان و دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: کمک خیران و این انجمن به خانواده های نیازمند زندان این شهرستان درسال گذشته از مرز ۱۰ میلیارد ریال گذشت. علی دلداری روز دوشنبه در مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان افزود: این کمک ها در بخش های […]

۸۱۴۰۰۵۵۹-۶۰۹۹۳۴۳

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان و دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: کمک خیران و این انجمن به خانواده های نیازمند زندان این شهرستان درسال گذشته از مرز ۱۰ میلیارد ریال گذشت.

علی دلداری روز دوشنبه در مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان افزود: این کمک ها در بخش های مختلف شامل چهار میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال از محل فعالیت های اقتصادی و پنج میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال از محل کمک های خیران اعطا شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک های نقدی به شماره حساب و کمک های کالایی به انبار این انجمن تحویل شده تا به دست نیازمندان تحت پوشش برسد، اظهار کرد: این کمک ها در بخش های مختلف از جمله آزادی ۲۷ نفر از زندانیان، تحویل ۱۴ سری جهیزیه، اشتغالزایی ۲۲۰ زندانی در دو مجتمع اشتغالزایی و کمک های نقدی و غیر نقدی به خانواده ها و زندانیان هزینه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه ادامه داد: از کل درآمدهای این انجمن، بیش از هشت میلیارد ریال صرف زندانیان و خانواده آنان شده و در سال جاری نیز تلاش می شود اشتغالزایی کارگاه های داخل و خارج از زندان این شهرستان با حمایت های خیران گسترش یابد.

دلداری خاطرنشان کرد: علاوه بر حمایت های مادی و معنوی این انجمن، در راستای بازگشت محکومان به جامعه با شخصیتی بهتر از گذشته، اقدام به ایجاد دوره های آموزشی استاد شاگردی در برخی رشته های صنایع دستی از جمله قالی بافی کرده و هم اکنون ۱۱۰ زندانی در نخستین زندان باز آذربایجان شرقی (مجتمع کارگاه های طالبخان) و ۱۱۰ نفر نیز در کارگاه های داخل زندان مراغه اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح و تربیت زندانی در داخل زندان و صیانت از خانواده های آنان در خارج از زندان از مهمترین اهداف تاسیس انجمن حمایت از زندانیان است، افزود: فعالیت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه علاوه بر کمک های معیشتی و اقتصادی در بخش های فرهنگی، آموزشی و حرفه آموزی است.

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان مراغه گفت: این انجمن تا ابتدای نیمه دوم سال گذشته کمک های خود را به نیازمندان تحت حمایت چهار شهر مراغه، بناب، عجب شیر و ملکان معطوف کرده بود که به دلیل تشکیل انجمن حمایت از زندانیان بناب، خدمات خود به زندانیان سایر شهرها را افزایش می دهد.

در این آیین مرتضی باستانی با ۵۳ رای و کریم اصغری وند با ۳۹ رای به عنوان بازرسان انجمن حمایت از زندانیان مراغه انتخاب شدند.

هم اکنون حدود ۴۵۰ خانواده زندانیان شهرهای مراغه و عجبشیر و تعدادی از افراد سایر شهرهای کشور که در زندان مراغه به سر می برند، از کمک ها و مساعدت های مادی و معنوی انجمن حمایت از زندانیان بهره مند می شوند.

شهرستان مراغه با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

منبع : ایرنا