رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه گفت : دانشگاه باید در تمام ابعاد سیاسی،اقتصادی و فرهنگی جامعه تاثیر گذار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا؛  غلامرضا ولیلو در جلسه راهیان نوربسیج دانشجویی دانشگاههای مراغه افزود : برای فرهنگ ایثار و شهادت باید قدمهای اساسی برداریم  تا این فرهنگ برای همیشه در جامعه  رواج داشته باشد .

وی هدف از برگزاری این اردو را آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با شهدا و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت:  ازمهم ترین اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور حفظ و ترویج ارزشهای دفاع مقدس و انتقال روحیه ایثارو شجاعت می باشد.

رئیس دانشگاه  آزاد اسلامی مراغه تصریح کرد :  دانشجویان باحضور در مناطق عملیاتی  هشت سال دفاع مقدس، می توانند از نزدیک شاهد حماسه جنگ تحمیلی و ایثارگری های شهدا باشند و سیره وسلوک  زندگی آنان را  الگو وسرمشق زندگی خود قرار دهند.

دکتر ولیلو خاطر نشان کرد : به  جرأت می توان گفت دانشجویان با هر گرایش سیاسی در این اردو  بدون کوچکترین اختلاف دلها را به هم گره می زنند و با شهدا انس می گیرند  .

وی افزود : وقتی سختی ها و معنویت راهیان نور باهم آمیخته می شود، دانشجویی با لباس های اتوکشیده بر خاک های فکه و طلائیه و شلمچه زانو می زند و لحظات اعجاب انگیزی را خلق می کند که گفتنی و شنیدنی نیست و فقط چشیدنی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  مراغه  با اذعان به اینکه راهیان نور باید منجر به تغییرات رفتاری دانشجویان شود، افزود: ما درصدد نشان دادن سبک زندگی اسلامی ایرانی در راهیان نور هستیم و می خواهیم که حرف و عملشان یکی است.

دکتر ولیلو  در بخش دیگری از سخنان خود به بیداری اسلامی مسلمانان اشاره کرد و گفت: امروز بیداری اسلامی مرهون روشنگری‌های مقام معظم رهبری است .

وی خاطر نشان کرد : اندیشه‏‌های والای رهبر نه تنها به مرزهای جغرافیایی کشور محدود نشده بلکه با عبور از منطقه ذهن انسان‏‌های آزاده حق طلب را در سرتاسر دنیا به خود معطوف کرده است .

ولیلو از مقام معظم رهبری به عنوان رونق بخش ارزش‏‌های والای اسلامی در جامعه یاد کرد و افزود: مقام معظم رهبری موجب عزت و سرافرازی ملت غیور ایران است و تحولی عظیم را در جهان ایجاد کرده است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از راویان و مسئولین راهیان نور خواست که دانشجویان را به علم بیداری اسلامی که  از تفکرات مقام معظم رهبری نشات گرفته است آشنا کنند و آنها را توجیه کنند که ریشه این بیداری اسلامی از خون شهدای دوران دفاع مقدس آبیاری شده است  .

دکتر ولیلو از مسئولین و عوامل اجرایی خواست تا جایی که می توانند از بردن افراد تکراری خود داری کنند تا آنهایی که نوانستند در این مناطق عملیاتی حضور پیداکنند آنها هم این مناطق را  زیارت کنند .

وی در پایان سخنان خود گفت :  این اردوها باید برای دانشجویان تاثیر گزار باشد تا آنها با الگو گرفتن از شهدا و سبک زندگی آنها در زندگی خود موفق باشند تا راه آنها را در جامعه ترویج دهند .

در اردوی راهیان نور دانشجویی مراغه ۲۰۰ نفر از خواهران و برادر از منطق عملیاتی جنوب بازدید خواهند نمود