مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه گفت : متاسفانه عده ای بعد از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با شیطنت تمام با سوءاستفاده از فضای تکریم ایشان قصد قدیس سازی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ ، حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده در جمع بسیجیان مراغه در مسجد محمد صادق خان با اشاره به سالروز شهادت شهید نواب صفوی گفت : از اهداف والای این مجاهد نستوه مبارزه با کفر و طاغوت ، مخالفت با پیمان سنتو و اعتقاد بر جهان وطنی شدن و دست یابی به یک حکومت ایده آل اسلامی که برگرفته از کتاب کشف الاسرار حضرت امام (ره( بود می توان نام برد .
وی افزود : ترور وابستگان استعماری مانند احمد کسروی، عبدالحسین هژیر، علی رزم‏آرا و حسین علاء از جمله فعالیت‏های سیاسی شهید نواب صفوی و جمعیت فدائیان اسلام است ؛ شهید نواب صفوی همچنین با حکومت دکتر مصدق به خاطر عدم عمل به احکام اسلامی به مخالفت برخاست و به همین جهت در ایام نخست وزیری مصدّق، دستگیر و به زندان افتاد .
فیضی زاده اضافه کرد : سرانجام این مجاهد خستگی‏ناپذیر به همراه سه تن از همرزمانش به نام‏های خلیل طهماسبی، مظفر علی ذوالقدر و سیدمحمد واحدی در بیدادگاه رژیم پهلوی محکوم و در صبحگاه ۲۷ دی ۱۳۳۴ شمسی تیرباران شده و به خیل شهدا پیوستند.
وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب درباره شهید نواب صفوی یادآور شد : رهبر معظم انقلاب در باره شهید نواب صفوی فرموده اند : اولین جرقه های انگیزش انقلابی اسلامی به وسیله ی نواب در من به وجود آمد و هیچ شکی ندارم که اولین آتش را در دل ما نواب روشن کرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در ادامه با اشاره به درگذشت یار دیرین امام و رهبری و سوء استفاده برخی افراد معاند از پیکر ایشان گفت : برخی معاندان با سوء استفاده از پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی قصد احیای شعارهای فتنه ۸۸ را با هدف بازتولید دوقطبی در کشور بعد از حماسه ۹ دی داشتند .
وی افزود : برخی تنها با پرداختن به دهه آخر زندگانی آقای هاشمی اصرار بر فاصله وی با نظام داشتند و ۵۵ سال مبارزه ایشان را به فراموشی سپرده بودند ؛ باید نگاه منصفانه را از رهبرمعظم انقلاب حضرت آیه الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی آموخت که معظم له باکمال انصاف و تقوا ، نه زحمات آن مرحوم را فراموش نمودند و نه دچار افراط و تفریط گشت و نه از وی قدیس سازی نمود.
وی اظهار کرد: برخی باشیطنت تمام و سوء استفاده از فضای تکریم آقای هاشمی و بابی تقوایی و عناد ، درصدد ساختن شخصیت دوم انقلاب بعد امام راحل برای آن مرحوم وتضعیف جایگاه رهبر معظم انقلاب و به عبارت صحیح تر شرک در رهبریند. شبیه اشتباهی که در اوایل انقلاب برخی از افراطیون غیر مومن به امام و انقلاب مرتکب شدند و با قید و افزودن آیه الله طالقانی را به جای رهبر انقلاب مطرح می نمودند ؛ در ادامه راه همان خناسانی که تلاش می کردند یار دیرین امام و رهبری را در برابر ولی امرمسلمین جهان قرار دهند
حجت الاسلام فیضی زاده تاکید کرد : مرز بین تکریم و قدیس سازی از شخصیت آقای هاشمی رعایت شود ، تکریم آقای هاشمی برای خدمات ایشان نباید روند قدیس سازی از ایشان داشته باشد ، ایشان در کنار خدماتشان برخی اشتباهات نیز داشتند که فراموش شدنی نیست ؛ بی تعارف باید گفت آقای هاشمی رفسنجانی خطوط خود را با فتنه گران ۸۸ جدا نکرد و حامی کسانی شد که نخست وزیر اسرائیل از آنها حمایت می کرد.
وی اضافه کرد : مقایسه اشتباهی است که برخی ها قدرت و ثروت ایشان را با امیر کبیر مقایسه می کنند ، کدام یک از اعضای خانواده امیر کبیر مانند مهدی هاشمی بودند ، یکی از افتخارات امیرکبیر مقابله با بهائیت بود ، آقای هاشمی در مقابل رفتارهای فائزه هاشمی که با بهائیان دیدار می کند چه موضعی گرفتند !؟
فیضی زاده ادامه داد : عده ای نیز انقلابیون را متهم می کنند و مدام دم از توبه کردن می زنند ، از چه چیز باید توبه کنیم ؟ از تنها گذاشتن رهبرمان در فتنه ۸۸ و یا از هم نوا شدن با منافقین و سلطنت طلبان ؟ کسانی باید توبه کنند که در جریان فتنه ۸۸ که دشمن تمام تلاشش را برای براندازی نظام می کرد ازبه کاربردن عنوان فتنه ابا داشتند و برخی ها اخیرا بعد گذشت سالها از فتنه ۸۸ ، بااحتیاط آن رااستعمال می کنند.!!
وی در در پایان با دعوت به وحدت و همدلی حول محور ولایت تمامی احزاب وجناح ها تاکید کرد : باید کسانی که عمری نسبت به نظام و انقلاب و حاکم اسلامی ظلم نمودند و با فتنه گران همراهی نمودند، نظام مقدس را دچار هزینه کردند و قصدتحمیل رای بر ولایت داشتند توبه کنند و زمینه را برای سوءاستفاده دشمنان فراهم نکنند. توبو االله توبه نصوحا …