علیرضا اسدی گفت : استانداردسازی کالاهای تولید داخل در ترویج و گسترش مصرف کالاهای داخلی و تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ ، رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی مراغه در گفتگو با خبرنگار رصدمراغا اظهار کرد: اعتمادسازی و توجه عموم  به علامت استاندارد ایران اولویت اول اداره استاندارد است.

علیرضا اسدی افزود : با توجه به اینکه ترویج و گسترش مصرف کالاهای داخلی از مهم‌ترین معیارهای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود استانداردسازی کالاهای تولید داخل و ارتقای سطح کیفی کالاهای تولیدی در تامین ایمنی و سلامت جامعه و اعتمادسازی و نیز ترویج و گسترش مصرف کالاهای داخلی نقش به سزایی دارد.
وی از انجام بازرسی واحدهای تولیدی و خدماتی در سطح شهرستان خبر داد و یادآور شد : در این مدت ۲۵۶ فقره بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و صنعتی و نیز ۹۳ فقره بازرسی از واحدهای خدماتی از جمله سردخانه ها و شهربازی ها انجام شده است.
اسدی تأکید کرد : صدور ۲۰  پروانه واحد تولیدی و تمدید ۶۸ پروانه در ۹ ماهه گذشته از دیگر اقدامات این اداره در راستای استاندارد سازی محصولات است.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی مراغه با اشاره به نظارت‌های انجام‌شده در استانداردسازی آسانسورها در اماکن عمومی و مسکونی مراغه خاطرنشان کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون، با بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان این سازمان و شرکت های ناظر بر این امر، ۹۲ فقره گواهی استاندارد آسانسور در این شهرستان صادر شده است.
وی تصریح کرد : برگزاری ۶۲۴ نفر ساعت آموزش برای کارشناسان ناظر بر استانداردسازی آسانسور در جنوب استان و نیز اجرای ۸۳ نفر ساعت آموزش برای کارآموزان از جمله فعالیت‌های این سازمان در زمینه آموزش بوده است.
اسدی در پایان به اهم فعالیت‌های اداره  استاندارد اشاره کرد و افزود: صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد، خدمات آزمایشگاهی، نمونه‌برداری از کالاهای مشمول استاندارد اجباری و بازرسی مستمر از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش، رسیدگی به شکایات وارده در خصوص کیفیت فراورده‌های دارای علامت استاندارد، نظارت بر عملکرد ایستگاه‌های سیلندر پرکنی گاز مایع از جمله فعالیت‌های این اداره به شمار می‌رود.

انتهای پیام / ج.ق