به گزارش پایگاه خبری رصد مراغا به نقل از روابط عمومی فرمانداری مراغه : ظفر محمدی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مراغه روز چهارشنبه در همایش روز ملی شوراها در جمع اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی وسراجو این شهرستان افزود: ۳۸۰میلیارد ریال اعتبار درروستاهای بخش مرکزی در زمینه های آسفالت راه های روستایی، توسعه اینترنت […]

shoraha_13

به گزارش پایگاه خبری رصد مراغا به نقل از روابط عمومی فرمانداری مراغه : ظفر محمدی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مراغه روز چهارشنبه در همایش روز ملی شوراها در جمع اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی وسراجو این شهرستان افزود: ۳۸۰میلیارد ریال اعتبار درروستاهای بخش مرکزی در زمینه های آسفالت راه های روستایی، توسعه اینترنت پرسرعت، آبرسانی، گازرسانی، برق رسانی و احداث کانال های آبیاری هزینه شده است.

وی اظهار کرد: این خدمات همگی در سایه تلاش ها مسوولان شهرستان و وحدت بین شوراهای اسلامی با خدمتگزاران انقلاب اسلامی در این شهرستان محقق شده است.

فرماندار مراغه با اشاره به اینکه این طرح ها در راستای بهره مندی یکسان خانواده های روستایی از خدمات انقلاب اسلامی صورت گرفته است، ادامه داد: وحدت بیشتر بین شوراهای اسلامی، دهیاران روستاها و مسوولان با یکدیگر، ارایه خدمات مطلوب در این مناطق را شتاب می بخشد.

محمدی خاطرنشان کرد: انتظار ارایه خدمات مسوولان از سوی شوراهای اسلامی یک مطالبه به حقی بوده که رسیدن به این اهداف نیازمند وحدت رویه بین مردم، مسوولان و شوراهای اسلامی است.

وی افزود: تلاش های زیادی برای عمران و آبادانی روستاها از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر وامید صورت گرفته که از انتهای سال جاری شاهد به ثمر رسیدن این تلاش ها خواهیم بود.

بخشدار مرکزی مراغه نیز در این آیین از اجرای ۶۹ طرح عمرانی توسط دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاهای این بخش خبر داد و گفت: این طرح ها با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دهیاری ها و خودیاری مردم روستاها اجرا شده است.

حسین گل محمدی افزود: این طرح ها در بخش های مخلتف از جمله احداث دیوار ساحلی، ۱۴ هزار متر مربع آسفالت ریزی داخل روستا، احداث ساختمان دهیاری و غسالخانه بوده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون در این بخش آسفالت راه روستایی پنج روستا شامل سه روستای زیر ۱۰ خانوار و دو روستای بالای ۱۰ خانوار باقی مانده است.

گل محمدی خاطر نشان کرد: ۱۲ روستا نیز از گازرسانی بی بهره هستند که عملیات گازرسانی به ۹ روستای فاقد این خدمات هم اکنون در حال اجراست.

وی افزود: تمام روستاهای این بخش از خدمات شرکت برق و آب و فاضلاب روستایی بهره مند هستند.

بخش مرکزی مراغه با ۷۴ روستا دارای ۶۸ هزار نفر جمعیت بوده که تمام روستاها دارای شورای اسلامی با ۲۴۵ نفر عضو و ۵۷ روستا نیز دارای دهیاری است.

مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای ۱۷۳ روستا شامل ۷۴ روستا در بخش مرکزی و ۹۹ روستا در بخش سراجو است.