رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراغه گفت: جمعیت کارگری این شهرستان بیش از ۲۳ هزار نفر است.

images
ناصر مظهریان روز جمعه در آیین تجلیل از کارگران نمونه شرکت آب و فاضلاب این شهرستان افزود: این تعداد در دو هزار و ۲۱۳ واحد شامل ۴۰ کارگاه با ظرفیت اشتغال بالای ۵۰ نفر، ۲۶۸ کارگاه با ظرفیت بالای ۱۰ نفر و یک هزار و ۹۰۵ کارگاه زیر ۱۰ نفر نیرو مشغول به کار هستند.

وی جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی این شهرستان را ۲۷ هزار و ۷۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: در سال گذشته ۲۵۹ نفر در فرصت های شغلی مختلف مشغول بکار شده اند.

رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراغه ادامه داد: این تعداد از ثبت نام شدگان در موسسه های کاریابی هستند که در فرصت های شغلی به کار گمارده شده اند.

مظهریان با بیان اینکه یک هزار و ۶۲۹ نفر در این شهرستان در موسسه های کاریابی ثبت نام کرده اند، افزود: هم اکنون ۳۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در قالب نمایندگان کارگری و کارفرمایی در این شهرستان فعالیت می کنند.

وی گفت: همچنین ۴۰۶ تعاونی فعال در این شهرستان با عضویت ۲۶ هزار نفر وجود دارد که در این تعاونی ها سه هزار و ۳۷۴ نفر در عرصه تولید، توزیع و خدمات فعالیت می کنند.

مظهریان تکریم کارگر را احترام به کار دانست و اظهار کرد: پاسداشت مقام کارگر در جمهوری اسلامی برخاسته از ارزش های ملی است.

شرکت آب و فاضلاب مراغه دارای ۲۰۰ نفر نیروی انسانی است که در این آیین از پنج نفر از کارگران این شرکت و هشت نفر از کارگران نمونه شرکت های پیمانکار شرکت آب و فاضلاب مراغه تجلیل شد.

مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
منبع :ایرنا