مدیرجهاد کشاورزی مراغه گفت :بارش برف و افت شدید دما در فروردین ماه موجب سرمازدگی هفت هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات مراغه شد ضمن اینکه بارش تگرگ نیز به یک هزار و ۴۰۰ هکتار از باغ های سیب، انگور، گردو، آلوچه ، هلو، شفتالو، زردآلو و بادام خسارت زده است. نریمانی با اشاره به […]

IMG08185341

مدیرجهاد کشاورزی مراغه گفت :بارش برف و افت شدید دما در فروردین ماه موجب سرمازدگی هفت هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات مراغه شد ضمن اینکه بارش تگرگ نیز به یک هزار و ۴۰۰ هکتار از باغ های سیب، انگور، گردو، آلوچه ، هلو، شفتالو، زردآلو و بادام خسارت زده است.

نریمانی با اشاره به اینکه این حوادث غیر مترقبه به حدود ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار از حدود ۲۱ هزار هکتار از باغات این شهرستان خسارت زده ادامه داد: میزان خسارت بر میزان محصول باغ های حادثه دیده به صورت میانگین ۵۰ درصد تخمین زده می شود.

نریمانی : میزان خسارت سرمازدگی یک هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال و خسارت تگرگ نیز ۱۰۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشاورزان، باغداران و دامداران این شهرستان در سال زراعی ۹۳ – ۹۲ نیز در اثر سرمازدگی، خشکسالی و سیل یک هزار و ۱۸ میلیارد و ۹۹۴ میلیون ریال خسارت دیده بودند.

شهرستان مراغه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان حدود ۲۱ هزار و ۱۵۰ هکتار به زیر کشت انواع باغات اختصاص دارد.

این شهرستان با تولید ۲۵ درصد میوه استان قطب تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی به شمار می رود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
منبع : ایرنا