فرماندار مراغه خدمت رسانی و حل مشکلات معلولان را یک وظیفه دانست و عنوان کرد : تمامی ادارات بخصوص شهرداری موظف هستند موانع موجود را برای حضور معلولان در اماکن عمومی برطرف کنند.

به گزارش رصدمراغا ؛ فرماندار مراغه در همایش معلولان مراغه که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت : معلولان عضوی از جامعه هستند که باید تمامی مسئولان راه‌های تسهیل امورات آنان را فراهم نمایند .

ظفرمحمدی افزود : با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی باید امکانات ویژه معلولان در اماکن عمومی و تفریحی برای این عزیزان فراهم شود .

وی خاطرنشان کرد : ادارات و سازمان ها با نظارت بهزیستی و بر اساس مصوبه ستاد مناسب سازی اماکن عمومی این شهرستان اقدام اجرایی و اصلاح ورودی ها و محل های تردد معلولان را در این اماکن انجام می دهند.

محمدی تصریح کرد : معلولان در بسیاری از موارد ثابت کرده اند که نقص عضو یا اعضای آن ها برایشان محدودیت ایجاد نخواهد کرد .

وی با اشاره به اینکه امروز پیشرفت علم پزشکی به حدی رسیده است که می تواند در کاهش جمعیت معلولان تأثیرگذار باشد گفت : بهتر است افراد پیش از ازدواج به مشاوره ژنتیکی بپردازند ، غربالگری قبل از ازدواج ، پیش از بارداری و بعد از تولد می‌تواند در کاهش معلولیت‌ها مؤثر باشد.

فرماندار مراغه تأکید کرد : مسئولیت تمامی آحاد جامعه به‌ویژه مسئولان در قبال قشر معلولان سنگین بوده و بر این اساس باید با به‌کارگیری تمهیدات لازم ازجمله مناسب‌سازی امکان عمومی در این راستا تلاش کنند.

IMG_0518 IMG_0531

انتهای پیام/.

رصدمراغا۱