مهدی دواتگری، روز سه شنبه در نخستین همایش خیران سلامت مراغه با اشاره به اینکه برای تکمیل علمیات احداث ساختمان این بیمارستان ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است، افزود: هم اکنون مسوولان این شهرستان به دنبال جذب اعتبار باقی مانده این طرح هستند تا در نیمه اول سال جاری، این طرح برای آغاز عملیات تجهیز، […]

۸۱۵۸۷۸۲۰-۶۴۱۶۷۳۴
مهدی دواتگری، روز سه شنبه در نخستین همایش خیران سلامت مراغه با اشاره به اینکه برای تکمیل علمیات احداث ساختمان این بیمارستان ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است، افزود: هم اکنون مسوولان این شهرستان به دنبال جذب اعتبار باقی مانده این طرح هستند تا در نیمه اول سال جاری، این طرح برای آغاز عملیات تجهیز، تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون این بیمارستان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مرکز آموزشی و درمانی تغییر یافته و پس از اتمام عملیات احداث این بیمارستان، یک بیمارستان با ظرفیت ۶۰ تختخواب با امکانات مرکز آموزشی درمانی در کنار این بیمارستان احداث می شود.

دواتگری، از راه اندازی مرکز شیمی درمانی در مراغه خبر داد و گفت: این طرح تا پایان سال جاری اجرایی و یکی از مشکلات اساسی درمان این شهرستان مرتفع می شود.
فرماندار مراغه نیز در این آیین از کمک ۵۷ میلیارد ریالی خیران این شهرستان به بخش سلامت خبر داد.

ظفر محمدی، افزود: این کمک ها در سال گذشته برای ساخت دو مرکز بهداشتی درمانی، خرید تجهیزات بیمارستانی و کمک نقدی در بخش بهداشت و درمان هزینه شده است.

وی، با قدردانی از مشارت خیران در بخش بهداشت و درمان مراغه یادآوری کرد: با آغاز فعالیت مجمع خیران سلامت در این شهر، نیازهای درمانی مراغه با مشارکت خیران رفع می شود.

محمدی، با بیان اینکه زیرساخت های بهداشت و درمان در مراغه ضعیف است، افزود: سرانه تخت بیمارستانی در کشور یک و هفت دهم برای هزار نفر است که این میزان در این شهرستان هشت دهم برای هر هزار نفر است.

علی جنتی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه، از آغاز فعالیت مجمع خیران سلامت همزمان با همایش خیران سلامت در این شهرستان خبر داد و گفت: بهترین راه برای سامان دادن و افزایش امکانات بخش بهداشت و درمان در این شهرستان، جلب مشارکت خیران است.

وی، خواستار مشارکت بیشتر خیران در امر بهداشت و درمان مراغه شد.
مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
منبع : ایرنا