فرمانده سپاه ناحیه مراغه با اشاره به نقش و تاثیرگذاری بسیج در عرصه های مهم و خطیر امت اسلامی گفت: این تفکر متعالی در سایه اخلاصٰ ایمان و تبعیت پذیری آحاد ملت و بسجیان ولایت مدار از رهبری شکل به وجود آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ، فرمانده سپاه ناحیه مراغه با اشاره به نقش و تاثیرگذاری بسیج در عرصه های مهم و خطیر امت اسلامی گفت: این تفکر متعالی در سایه اخلاصٰ ایمان و تبعیت پذیری آحاد ملت و بسجیان ولایت مدار از رهبری شکل به وجود آمده است.

سرهنگ پاسدار رضا سامی در گفت و گو با خبرنگاران  به مناسبت هفته بسیج  و تشریح برنامه های این هفته افزود: بسیج به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی جهان اسلام فراتر از مرزهای جغرافیاییٰ پاسدار ارزش های ناب اسلامی و انقلابی در برابر توطئه های نظام سلطه است.

وی ادامه داد: تفکر بسیج با بیشترین اثربخشی در حوزه های مختلف داخلی و خارجی با تکیه بر پشتوانه مردمی و اخلاص و فرهنگ جهادی خود در سوریهٰ عراقٰ یمن و لبنان در کنار امت بزرگ اسلامی در برابر استکبار و مزدوران آن جهادی مقدس را دنبال می کند.

وی اضافه کرد: به کوری چشم دشمنان اسلام و نظام اسلامی، بزرگداشت آیین های هفته بسیج تا زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) و نابودی کامل قدرت های پوشالی استکباری و غرب ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری آیین های فرهنگی و اجتماعی به مناسبت هفته بسیج در مراغه گفت: در این هفته بزرگ که به نام مردان بی ادعای مدافع حریم اسلامی و انقلاب نام گرفته است، بیش از ۸۰ عنوان برنامه به همت حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج شهری و روستایی این شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به همزمانی اولین روز هفته بسیج با اربعین حسینی/ یکشنبه ۳۰ آبان / همایش بزرگ پیاده روی حرم تا حرم / در مسیر امازاده سید محمد (ع) تا آستان مقدس امامزاده ابراهیم چکان (ع)/  با حضور سازمان یافته بسیجیان این شهرستان همگام با سایر اقشار مردم برگزار می شود.

وی ادامه داد: غبار روبی مزار شهدا با حضور بسیجیان، خانواده های شهدا، یگان های نیروهای مسلح و مسئولان و دیدار با خانواده های شهدا از جمله برنامه های فرهنگی و اجتماعی هفته بسیج  دراین شهرستان است.

وی اضافه کرد: برگزاری نشست های روشنگری و معرفتیٰ اجرای یادواره های شهدا و همایش های روشنگری و مذهبی هیئت منتظران مهدی (عج) در حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج شهری و روستایی از برنامه های فرهنگی هفته بسیج است.

وی گفت: تمرین های پیاده روی شبانه و تاکتیکی گردان های بیت المقدس و برگزاری کارگاه های آموزشی و فرهنگی در راستای ایجاد روحیه جهادی و افزایش معنویت در بین بسیجیان این شهرستان اجرا می شود.

وی افزود: همایش بزرگ مردمی و بسیجیان این شهرستان با عنوان مدافعان حرم همزمان با سالروز فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین / ۵ آذرماه/ با حضور پرشور و گسترده آحاد مردم برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این همایش بزرگ مردمیٰ آحاد مردم و بسیجیان ولایتمدار بار دیگر با آرمان های امام راحل، رهبر انقلاب و آرمان های شهدا تجدید عهد و میثاق می کنند.

شهرستان مراغه با تقدیم بیش از یک هزار و ۴۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس و پس از آن نقش مهمی در پاسداری از میهن و نظام اسلامی داشته است.