جاماندگان از سفر کربلا و پیاده‌روی روز اربعین عتبات عالیات، می‌توانند در روز اربعین با پیوستن به خیل عزاداران سیدالشهدا (ع) همگام با زائران پیاده اباعبدالله(ع) از حرم مطهر امامزاده سید محمد (ع) تا حرم مطهر امامزاده ابراهیم (ع) در روستای چکان پیاده‌روی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا ، مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه از برگزاری پیاده روی اربعین حرم تا حرم در این شهر خبر داد و گفت: در ایام اربعین حسینی(ع) زائران بسیاری برای زیارت سید و سالار شهیدان عازم کشور عراق می‌شوند تا در پیاده‌روی سه روزه از نجف خود را به کربلا برسانند.
وی ادامه داد : در این میان بسیاری از عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) که نمی‌توانند به این سفر بروند ؛ از سال پیش است که با پای پیاده به نیت زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) مسیر بین حرم امامزاده محمد(ع) را تا حرم امامزاده ابراهیم روستای چکان را طی میکنند.

وی در ادامه افزود : با توجه به موج حرکت عظیم مردم که چند سالی است از مسیر نجف تا کربلا انجام می شود ، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه نیز در نظر دارد امسال نیز به منظور پیوستن به اجتماع بزرگ اربعین پیاده روی خانوادگی حرم تا حرم را در شهر حسینی مراغه  روز یکشنبه با حضور عزاداران ابا عبدالله (ع) برگزار نماید .

پیاده روی اربعین حرم تا حرم در مراغه به همت اداره اوقاف و امور خیریه ، سپاه پاسداران ، شهرداری ، فرماندهی انتظامی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، کانون شعرا و مداحان و مجمع فاطمیون مراغه روز یکشنبه ۳۰ آبان همزمان با اربعین حسینی برگزار می شود.