این مرکز که به همت آقای احمد مجیدپور در بیمارستان شهید بهشتی مراغه راه اندازی شد به نام مادر ایشان مرحومه خانم آسیه سخایی نام گذاری شده است . هزینه خرید این دستگاه ۳۰ میلیارد ریال بوده که ۱۰ میلیارد ریال از این میزان توسط این خیر و بقیه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش […]

۸۱۵۸۵۰۶۴-۶۴۱۱۹۲۲
این مرکز که به همت آقای احمد مجیدپور در بیمارستان شهید بهشتی مراغه راه اندازی شد به نام مادر ایشان مرحومه خانم آسیه سخایی نام گذاری شده است .
هزینه خرید این دستگاه ۳۰ میلیارد ریال بوده که ۱۰ میلیارد ریال از این میزان توسط این خیر و بقیه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.
دستگاه قبلی سی تی اسکن این بیمارستان با ظرفیت دو اسلایس بیش از ۲۰ سال قدمت در ارایه خدمات بسیار کند عمل می کرد.

سی تی اسکن یا توموگرافی کامپیوتری یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری پزشکی است. بعد از رادیوگرافی ساده، سی تی اسکن بیشترین کمک را به بررسی ضایعات سیستم حرکتی بدن انسان بخصوص استخوان ها میکند. امروزه استفاده از سی تی اسکن جزء جدایی ناپذیر در تشخیص و حتی درمان بسیاری از بیماری ها شده است.

با استفاده از تصاویر سی تی اسکن میتوان بافت های درون بدن را مشاهده کرد و شکل آنها را بررسی نمود. با این اطلاعات میتوان از وجود بیماری های احتمالی آگاه شد. تصاویر سی تی اسکن سطح مقطع هایی از بدن را نشان میدهد.

دستگاه های سی تی اسکن امروزی چنان پرقدرتند که میتوانند تصاویر برش هایی با فاصله کمتر از یک میلیمتر را از بدن انسان تهیه کنند. تقریبا از هر جایی از بدن انسان سی تی اسکن انجام میشود. از فرق سر تا نوک انگشت پا را میتوان سی تی اسکن کرده و تصاویر سطح مقطع بدن را در آن برش های مشاهده کرد.

مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.