مأموران انتظامی شهرستان مراغه اعضای باند ۶ نفره سرقت موتورسیکلت را با ۲۷ فقره سرقت دستگیر کردند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ سرهنگ رضا اصلانی فر در گفت‌وگو با خبرنگار رصدمراغا در تشریح این خبر گفت : در پی گزارشات متعدد مبنی بر سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت .

وی افزود : مأموران با انجام اقدامات تخصصی و بررسی سوابق افراد سابقه دار ، ۳ سارق حرفه ای و ۳ نفر مالخر موتورسیکلت را دراین رابطه شناسایی کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه خاطرنشان کرد : مأموران به صورت شبانه روزی تردد متهمان را کنترل کردند که طی این تعقیب و مراقبت محل اختفای آنان نیز شناسایی شد .

وی تصریح کرد ک اعضای این باند که اغلب سابقه دار هستند با نشان کردن موتورسیکلت‌های فاقد سیستم حفاظتی ، آن‌ها را در فرصت مناسب سرقت می‌کردند .

این مقام انتظامی ادامه داد : سارقان در بازجویی‌های صورت گرفته به ۲۶ فقره سرقت موتورسیکلت و ۱ فقره خودرو اعتراف کردند .

وی بابیان اینکه بنا بر نظر کارشناسان مربوطه ، ارزش اموال مسروقه ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است گفت : پس از شناسایی اموال مسروقه و تائید مالباختگان ، اموال به صاحبانشان بازگردانده شد .

فرمانده انتظامی مراغه خاطرنشان کرد : نتیجه تجزیه‌وتحلیل شیوه و شگرد این سرقت‌ها حاکی از آن است که مالباختگان در حفظ و حراست از اموال خود سهل‌انگاری کرده و هشدارهای پیشگیری از سرقت پلیس را جدی نگرفته بودند .

سرهنگ اصلانی فر در راستای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت به شهروندان توصیه کرد :

۱ – در هنگام پارک کردن موتورسیکلت علاوه بر قفل فرمان موتورسیکلت از قفل و زنجیر مطمئن استفاده نمایند .

۲ – در مکان مطمئن و قابل‌مشاهده پارک نمایند .

۳ – از سپردن موتورسیکلت به افراد غیرمسئول و ناآشنا خودداری نمایند .

۴- حتی‌المقدور موتورسیکلت خود را در پارکینگ‌های عمومی که دارای نگهبان مشخص و مطمئن هستند پارک نموده و رسید دریافت نمایند .

۵ – حتماً موتورسیکلت خود را شماره‌گذاری و پلاک را بر روی آن نصب نمایند .

۶ – از روشن گذاشتن موتورسیکلت در مقابل درب منازل و مکان‌های عمومی جهت انجام کار ضروری جدا خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک پلیس را از طریق تلفن ۱۱۰ مطلع نمایند .

انتهای خبر/