روابط عمومی اداره کل راه آهن شمالغرب گفت : علت تاخیر قطار حامل مدافعان حرم ایراد ترمز یکی از سالن ها بوده است و هیچ ارتباطی با حضور این عزیزان در این قطار نداشته است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ پس از ورود با شکوه مدافعان حرم به شهرستان مراغه از راه آهن مراغه با دو ساعت و ۵۰ دقیقه تأخیر ، عده‌ای خواسته یا ناخواسته دامن به شایعاتی زدند که این کار هماهنگ شده با مسئولین راه آن صورت گرفته است که استقبال از مدافعان حرم باشکوه انجام شود .

پس از پیگیری‌های خبرنگار رصدمراغا از مسئولین راه‌آهن مراغه و همچنین اداره کل راه آن شمال غرب کشور معلوم شد که علت تأخیر قطار ناشی از نقص  فنی بوده است و هیچ ربطی به حضور این عزیزان نداشته است .

در همین راستا روابط عمومی اداره کل راه‌آهن شمال غرب کشور در گفتگوی تلفنی با خبرنگار رصدمراغا گفت : علت تأخیر ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه‌ای قطار ناشی از این بود که سیستم ترمز یکی از سالن‌های قطار به لحاظ فنی دچار مشکل شده بود که مسئولین فنی مجبور شدند برای رفع عیب قطار را متوقف کنند .

رسول بیات افزود : این اتفاق ساعت ۲ نصف شب اتفاق افتاده بود که پس از اطلاع خود مدیرکل نیز درصحنه حضور یافتند که مسافرین خودشان نیز شاهد بر این قضیه بوده‌اند .

وی اظهار کرد : این تأخیر هیچ‌گونه ارتباطی با حضور مدافعان حرم حضرت زینب کبری (س) نداشته است و اداره کل راه آهن تمام سعی خود را می کند که مسافرین هر چه سریع تر به مقصد خود برسند .

بیات اضافه کرد : با توجه به این که تاخیر بیش از ۲ ساعت بوده است مسافران می توانند تا یک ماه با در دست داشتن بلیط و کارت ملی به هر یک از آژانس های مسافرتی ۵۰ درصد از مبلغ بلیط خود را به‌عنوان جریمه تأخیر دریافت کنند .

حوزه استحفاظی اداره کل راه آهن شمالغرب در مجموع دارای ۴۸۵ کیلومتر خطوط اصلی مکانیزه (جوش طویل و مقطع ) و ۱۲۲ کیلومتر خطوط فرعی است و  از ایستگاه کهندژ (یک ایستگاه قبل از ایستگاه قزوین) شروع و تا ۲ کیلومتر بعد  از ایستگاه مراغه ادامه و درطول  مسیر شهرهای : قزوین  ، تاکستان ، ابهر ، خرمدره ، زنجان ، میانه ، هشترود و مراغه را پوشش میدهد . این اداره کل دارای ۴ ایستگاه تشکیلاتی به نام های قزوین  ، زنجان ، میانه و مراغه می باشد .

گفتنی است صبح دیروز ۸ تن از مدافعان حرم حضرت زینب کبری (س) پس از حضور در خط مقدم جبهه های حق علیه باطل با استقبال با شکوه مردم شهید پرور مراغه وارد شهر شدند .