مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه مراغه گفت: بسیج سازندگی مراغه با پرداخت ۱۲ میلیارد ریال وام اقتصاد مقاومتی برای بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رصدمراغا ؛ مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه مراغه در گفتگو با خبرنگار رصدمراغا گفت : در سال جاری برای حمایت از طرح‌های تولیدی بیش از ۱۲ میلیارد ریال وام از طرف بسیج سازندگی سپاه مراغه اختصاص‌یافته است .

سرهنگ علی پاشایی افزود : از این مبلغ ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در چهار ماه اول امسال تائید شده است که یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون آن از طرف متقاضیان دریافت شده است و مابقی نیز دریافت خواهند کرد .

وی اضافه کرد : درباره بیش از ۶ میلیارد ریال از این تسهیلات نیز در هفته جاری در کمیسیون تصمیم‌گیری خواهد شد که به متقاضیان طرح‌های تولیدی اختصاص یابد .

پاشایی خاطرنشان کرد : این تسهیلات در حمایت از طرح‌هایی چون صنایع تبدیلی ، زنبورعسل ، ورمی کمپوست ، پرورش ماهی صنایع بسته بندی سیب ، قالی بافی ، پرورش قاچ ، کشت زعفران و … به تولید کنندگان اختصاص داده می شود .

وی با اشاره به حمایت بسیج سازندگی از طرح های اقتصادی تصریح کرد : برنامه  و مأموریت اصلی بسیج سازندگی  عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی است که در این راستا علاوه بر اعطای تسهیلات اقدام به برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی برای کسانی است که به نوعی جویای کار هستند .

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه مراغه اظهار داشت : از جمله کلاس های برگزار شده توسط بسیج سازندگی می توان به برگزاری دوره ICDL1  و ICDL2 و برای ۵۰ نفر ، کلاس آموزش فرش بافی برای ۱۶ نفر ، کلاس های آموزش پرورش قارچ و کشت زعفران هر کدام ۲۲ نفر و … اشاره کرد .

وی افزود : در کنار کلاس های آموزشی ارائه مشاوره در عرصه های اقتصاد مقاومتی نیز به صورت مداوم به متقاضیان ارائه شده است تا با آگاهی به فعالیت های اقتصاد مقاومتی، به این کار مبادرت کنند.