به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ، حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده  در آیین خطبه خوانی حضرت زینب (س) در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) مراغه افزود: این شخصیت بزرگ درس ایستادگی در برابر ظلم و تسلیم ناپذیری در برابر تزویر را به امت اسلامی آموختند. وی ادامه داد: حضرت زینب (س) احیاگر سنت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ، حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده  در آیین خطبه خوانی حضرت زینب (س) در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) مراغه افزود: این شخصیت بزرگ درس ایستادگی در برابر ظلم و تسلیم ناپذیری در برابر تزویر را به امت اسلامی آموختند.
وی ادامه داد: حضرت زینب (س) احیاگر سنت پیامبر اسلام (ص) و اسلام ناب محمدی در برابر کسانی بود که با تزویر، تنها شعار مسلمان بودن را فریاد می زدند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه اضافه کرد: این بانوی بزرگ اسلام با وجود بدترین رفتارهایی که توسط مردمان آن زمان با کاروان اهل بیت (ع) در بازگشت از کربلا داشتند، واقعه عظیم و حزن انگیز عاشورا را زیبا، پرابهت و مایه ماندگاری اسلام ناب محمدی (ص) خواندند.
وی خاطرنشان کرد : نقش آن حضرت در پاسداری از حریم ولایت و امامت در برابر یزیدیان زمان کمتر از خون شهدای بزرگ دشت کربلا نبود زیرا وی وارث حضرت زهرا (س) و حافظ رسالت پیامبر و امام معصوم (ع) بودند.
حجت الاسلام فیضی زاده یادآور شد : فصاحت، بلاغت و صلابت در گفتار آن حضرت در برابر یزید و مزدوران آن در صیانت از امامت حضرت سجاد (ع) به عنوان ولی امر زمان خود برگرفته از تفکر و تربیت بزرگوارانه حضرت علی (ع) است.
وی ادامه داد: خطبه تاثیرگذار و عظیم حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) موجب بیداری امت اسلامی در آن زمان از خواب غفلت، شکست تزویر دستگاه حاکم یزید و رسوا شدن یزیدیان شد.
فیضی زاده با اشاره به لزوم ترویج تفکر زینبی در جامعه امروز اضافه کرد: امروز کسانی که شعار آرمان خواهی اسلام و امام راحل را سر می دهند، نباید فرمان ولایت و رهبری را زمین بگذارند و در عمل به آن کوتاهی کنند بلکه اطاعت از آن ادامه راه زینب (س) به عنوان پاسدار حریم ولایت است.
وی تصریح کرد : تلاش شبکه شیرازی ها و شیعه انگلیسی برای تخریب چهره نورانی حضرت زینب (س) با ترویج بدعت و تحریف در تاریخ قیام عظیم عاشورا توسط صهیونیسم و استکبار جهانی با هوشیاری آحاد امت اسلامی و شیعیان راستین امامت و ولایت محکوم به شکست است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه افزود: مادران و خواهران شهدا به عنوان علمداران انقلاب و نهضت عاشورا باید حافظ ولایت و تکیه گاه برای علمدار بزرگ انقلاب و امت اسلامی، رهبر معظم انقلاب باشند.
آیین خطبه خوانی حضرت زینب (س) در آستانه شهادت حضرت رقیه (س) با حضور بانوان مراغه در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) این شهرستان برگزار شد.
در این آیین با بهره گیری از تعزیه خوانی و شبیه خوانی، خطبه تاریخی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در شام توسط بانوان بسیجی این شهرستان بازسازی و به نمایش درآمد.