به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ ماه محرم فرصت مناسبی برای تقویت فرهنگ دینی و بصیرت افزایی جوانان و عزاداری حقیقی برای سید و سالار شهیدان که عالم و آدم در سوگ ایشان گریسته اند است و کمتر ضمیری است که مصیبت هایی را که بر امام حسین (ع)  و اهل بیت ایشان وارد […]

طائب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ ماه محرم فرصت مناسبی برای تقویت فرهنگ دینی و بصیرت افزایی جوانان و عزاداری حقیقی برای سید و سالار شهیدان که عالم و آدم در سوگ ایشان گریسته اند است و کمتر ضمیری است که مصیبت هایی را که بر امام حسین (ع)  و اهل بیت ایشان وارد شده است را بشنود و قلبش منقلب نشود .

اما در این میان برخی رفتارها و بدعت ها خواسته یا ناخواسته از سوی کسانی که ادعای حسینی بودن دارند باعث خدشه دار شدن فرهنگ غنی شیعه که عزاداری امام حسین سمبل و نماد آن است شده است .

از این رو هم کلام شدیم با  حجت الاسلام مهدی طائب رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تا مخاطبان خود را از روشنگری های وی مستفیض کنیم .

 

رصد : با عرض سلام و خسته نباشید با توجه به مقدمه ای که خدمتتان عرض شد لطفاً بفرمایید فلسفه عزاداری برای امام حسین (ع) چیست؟

طائب : فلسفه اصلی عزاداری برای امام حسین (ع) انتقال پیام عاشورا به آیندگان و معرفی کشتی نجات امام حسین (ع) به بشریت  است ؛با توجه به اینکه عزادری با عواطف و احساسات انتقال مفهوم می کند بهترین شکل برای انتقال پیام عاشورا است وعزاداری برای امام حسین باعث زنده نگه داشتن حرکتی است که امام حسین (ع) با نثار خون خود ایجاد کردند.

زنده ماندن فرهنگ عاشورا باعث ظهور امام زنده و حاضر بر عالم است ،عاشورا باید زنده باشد وآن ۷۲ یاری که در کنار اباعبدالله به شهادت رسیدند باید در کنار امام زمان به حدی برسد که نگذارند امام زمان به شهادت برسد بنابراین فلسفه عزاداری رسیدن به عدد و ایمانی است که بتواند امام زمان خود را زنده نگه دارد.

از دیگر فواید عزاداری ها می توان به این نکته مهم نیز اشاره کرد ، روضه امام حسین (ع) به زندگی برکت می دهد روضه امام حسین چون عشق درون آن وجود دارد ، بهترین حربه در مقابل عشق های مجازی است که جوانان را به سمت خود می کشاند امروز هیچ ابزاری ماهواره را مثل روضه امام حسین (ع) نمی تواند شکست دهد جوان وقتی در روضه امام حسین شرکت می کند از لحاظ عواطف و عشق آنقدر رشد می کند که هیچ عشق مجازی نمی تواند جای آن را بگیرد.

 

رصد: شکل قابل قبول عزاداری امام حسین باید چگونه باشد که دیگران از آن سوء استفاده نکنند باشد؟

طائب : باید توجه داشته باشیم که برخی از امور ممکن است در داخل جریان شیعه ودر جمع خاصی ایراد خاصی نداشته باشد اما وقتی در جوامع دیگر نمایش داده می شود چون معرفت ندارند ضد عاشورا عمل می کنند.

برای مثال هیچ اشکال نداشت قبلاً عده ای لخت سنه زنی می کردند ، اما الان با این وسایل ارتباطی کوچکترین عمل مسئله داری در قلب اروپا و امریکا نمایش داده می شود و باعث خدشه دار شدن فرهنگ غنی عاشورا و تشیع می شود.

بازخورد این عمل در کشورهای دیگر وقتی می بینید عده ای لخت می شوند و خودشان را می زنند با ذهنیت سازی دشمنان این گونه جلو داده می شود که این‌ها که به خودشان رحم نمی کنند با ماها چگونه رفتار خواهند کرد ؟

 

رصد : چند سالی است که جریانی تحت عنوان شیرازی راه افتاده است که با شبه افکنی ها و انجام برخی کارهای خلاف عقل در بین هیئت‌ها نفوذ کرده‌اند لطفاً نظرتان را راجع به این جریان برای مخاطبان رصدمراغا بفرمایید .

این جریان یعنی همان تشیع انگلیسی در واقع به کمک دشمن آمده است و می خواهد عزاداری که باعث زنده نگه داشتن پیام عاشورا است را تبدیل کند به یک جریان منفی و ضد شیعه ، به هر ترتیب عزاداری اثر خود را گذاشته است و جهان می بیند که قدرت شیعه قدرتی غیر قابل مهار است همه می بینند که جهان دارد برای ظهور امام زمان محیا می شود ولی این ها می خواهند این آمادگی را به تأخیر اندازند .

تشیع انگلیسی می‌خواهد پیام هیئت‌ها و روضه ها را در موازات حرکت های داعش و تکفیری ها قرار دهد  و این زمینه را برای جهانیان آماده کند که جمهوری اسلامی همان داعش است پس بنابراین باید از بین برود و برای از بین رفتن به‌راحتی بتواند از بمب اتم استفاده کند .

جریان شیرازی و داعش هر دو ابزار انگلیس هستند که می خواهد هیئت ها و روضه ها را از مسیر اصلی خود منحرف کند .

این ها برای توجیه کارهای خود از روایات دلیل می آورند ، اکثر روایاتی که این ها استفاده می کنند بدون سند هستند کما اینکه افرادی مثل معاویه هم برای توجیه کارهای خود حتی قران را نیز تحریف کرده اند چه برسد به روایت آوردن .