همزمان با آغاز هفته سلامت رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه به همراه اعضای هیات رییسه دانشکده با حضور در دفتر حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا پور محمدی نماینده محترم مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه محبوب شهرستان مراغه با ایشان دیدار کردند. در این دیدار دکتر جنتی رییس دانشکده […]

b163

همزمان با آغاز هفته سلامت رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه به همراه اعضای هیات رییسه دانشکده با حضور در دفتر حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا پور محمدی نماینده محترم مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه محبوب شهرستان مراغه با ایشان دیدار کردند. در این دیدار دکتر جنتی رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن قدردانی از حمایتها و رهنمودهای تاثیرگذار ایشان در حوزه سلامت ، به شعار هفته سلامت امسال با عنوان ” ایمنی غذا از مزرعه تا سفره” پرداختند. ایشان با اشاره به برخی از آمار و مستندات در مورد بیماریهای ناشی از تغذیه ناسالم و سبک زندگی نادرست ، به نقش و اهمیت امنیت غذایی و تغذیه سالم پرداخته و آن را از مقوله های مهم و اولویت های اساسی نظام سلامت کشور در سال ۹۴ دانستند که با مشارکت مسئولانه و همکاری موثر دیگر سازمانها و دستگاههای اجرایی ذیربط در حوزه تامین سلامت مردم باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد. دکتر جنتی همچنین با اشاره به سالگرد اجرای برنامه تحول در نظام سلامت و بیان دستاوردها و برکات این طرح ملی ، اظهار امیدواری کردند که با بهبود وضعیت موجود رضایتمندی بیشتر مردم در ابعاد مختلف طرح حاصل آید.
در این دیدار حاج آقا پور محمدی امام جمعه محترم شهرستان با تشکر از حضور رییس و اعضای هیات رییسه دانشکده علوم پزشکی در دفتر ایشان ، فرمایشات خود را با حدیثی از حضرت رسول اکرم (ص) در مورد دو نعمت مجهول و ناشناخته یعنی سلامت و امنیت آغاز کردند و اشاره کردند که تأمین حفظ و ارتقای سلامتی نیاز به عوامل متعددی دارد که مهمترین آن ثبات و امنیت است بطوری که بدون وجود امنیت توسعه سلامتی محقق نخواهد شد. ایشان همچنین اظهار امیدواری کردند که با تشدید نظارتها و بررسی بیشتر عوامل تاثیرگذار از جمله کنترل آب مزارع و باغات کشاورزان و سموم مورد استفاده در میوه جات و سبزیجات با مشارکت دیگر ارگانهای ذیربط بیماریهای ناشی از تغذیه ناسالم و مواد غذایی نا ایمن کاهش یابد.