به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ خیران و نیکوکاران مراغه ای همه ساله در قالب‌های مختلف به یاری دانش‌آموزان بی­‌بضاعت می‌شتابند. به طور معمول خیران در جشن عاطفه‌ها که به سنت هر ساله، در آستانه سال تحصیلی جدید و به‌منظور جمع‌آوری کمک برای دانش‌آموزان نیازمند برگزار می‌شود، در صف اول ایستاده‌­اند و نه تنها […]

۱۳۹۲۰۱۲۴۰۹۲۶۱۶۳۵۳۳۷۷۷۱۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ خیران و نیکوکاران مراغه ای همه ساله در قالب‌های مختلف به یاری دانش‌آموزان بی­‌بضاعت می‌شتابند. به طور معمول خیران در جشن عاطفه‌ها که به سنت هر ساله، در آستانه سال تحصیلی جدید و به‌منظور جمع‌آوری کمک برای دانش‌آموزان نیازمند برگزار می‌شود، در صف اول ایستاده‌­اند و نه تنها با کمک‌‌های مالی، بلکه با احداث مدارس جدید، بازساری مدارس و کمک به مدرسه درکنار آموزش و پرورش استان قرار می­‌گیرند. «جلیل اسلامی» مدیراداره آموزش و پرورش مراغه در گفت‌وگو با رصدمراغا از برنامه‌های خیران برای سال تحصیلی جدید می‌گوید.

  • امسال جشن عاطفه‌ها چگونه برگزار شد؟

امسال نیز همانند سال‌های گذشته این جشن خداپسندانه با مشارکت نهادها و خیران استان در مراغه برگزار شد و در ۲ پایگاه که در مراکز پرتردد شهر برقرار شد، به استقبال بازگشایی مدارس و جشن عاطقه‌ها رفتیم. در این مراکز کمک‌های مردمی دریافت شد و خیران نیز کمک‌های نقدی خود را برای دانش‌آموزان نیازمند به شماره حساب‌های تعیین شده واریز کردند.

  • آیا در هفته بازگشایی مدارس برنامه‌های دیگری در این زمینه برگزار خواهد شد؟

در هفته دفاع‌مقدس برنامه‌های متنوعی در زمینه تجلیل از ایثارگران شاغل و بازنشسته شهرستان پیش‌بینی شده است و آن دسته ازرزمندگان و ایثارگرانی که در آمورش و پرورش در سال‌های گذشته فراموش شده بودند، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت. بر همین اساس همایشی با عنوان «ماندگاران دفاع‌مقدس» که شامل ۲۰۰نفر شاغل و ۲۵۰ نفر بازنشسته است، برگزار خواهد شد. جالب است بدانید که جوان‌ترین معلم ایثارگر با ۲۷ سال سابقه خدمت نیز در این اداره حضور دارد که در سال‌های آینده این معلم نیز بازنشسته خواهد شد.

  • مدارس خیرساز و هیأت امنایی در این شهرستان به چه شیوه‌ای مدیریت می‌شوند؟

مدارس هیأت امنایی در قالب دستورالعمل صادره از وزارت آموزش و پرورش طراحی شده‌اند. در این شهرستان نیز ۲مدرسه جدید هیأت امنایی به تعداد این مدارس افزوده شد. ۲ مدرسه هیأت امنایی این شهرستان از سوی امام‌جمعه مراغه مدیریت می‌شود. در این مدارس مدیر از سوی هیأت امنا انتخاب می­‌شود و می‌توانند برای روزهای پنجشنبه که مدارس دیگر تعطیل است برنامه‌های اضافی و کلاس‌های تقویتی را برگزار کنند.

  • تعدادی از خیران در مدارس غیر‌انتفاعی نیز فعال هستند، نظارت آموزش و پرورش بر این مدارس غیردولتی چگونه است؟

نظارت برعملکرد مدارس غیردولتی ازمرحله تأسیس تا فعالیت در این مدارس براساس قانون مشخص است و اداره آموزش و پرورش برعملکرد مدارس غیردولتی نظارت می‌کند. ساختار تشکیل مدارس شهرستان بر اساس احداث شهرک‌های جدید بوده و باید بر اساس قانون، سازندگان شهرک‌های جدید به تحویل فضای آموزشی به آموزش و پرورش اقدام کنند.
این در حالی است که تاکنون در این شهرک‌ها هیچ فضای آموزشی تحویل آموزش و پرورش نشده است. سیاست دولت یازدهم بر این منوال است که برای روستاهایی که حتی یک دانش‌آموز داشته باشند نیز باید معلم درنظر گرفته شود. علاوه بر این توانمند‌سازی اولیا نیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار اداره آمورش وپرورش این شهرستان است که در قالب ۶ برنامه برگزار خواهد شد.

  علی جعفرزاده