نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت : تمامی انبیای الهی برای تعلیم و تربیت بشریت مبعوث شده اند و در واقع کار معلمی همان رسالت انبیا است

IMG_20160924_091255 copy

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ امام جمعه مراغه در مراسم بازگشایی مدارس در مدرسه سد علویان با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت، مهم‌ترین بخش رسالت پیامبر اسلام است گفت : نجات انسان ها بزرگترین رسالتی است که آموزش و پرورش بر دوش دارد و فلسفه اصلی رسالت پیامبر اسلام (ص)  نیز نجات مردم از جهل و نادانی بوده است .

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پور محمدی افزود : متربیان و دانش آموزان باید ظرفیت پذیرش آموزش را در خود ایجاد کنند و از این منظر معلمان نیز وظیفه سنگینی روی دوش خود دارند .

وی خاطرنشان کرد : رمز موفقیت یک دانش آموز در طول سال تحصیلی هوشیاری ، پُرانگیزه بودن ، و تلاش مداوم است که باعث می شود پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کند .

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد : در بسیاری از مناطق، دانش‌آموزانی که از وضعیت مالی و امکانات آموزشی پیشرفته ای هم برخوردار نیستند اما تلاش و جدیت آن‌ها باعث شده است که بیشتر از مناطق دارای امکانات موفقیت دارند .

وی اظهار کرد : اگر دانش آموزان تنها به کتب آموزشی که از سوی آموزش پرورش در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد اکتفا کنند و به آن‌ها کاملاً تسلط داشته باشند نیازی به کلاس‌های خصوصی و هزینه‌های اضافی نخواهد بود .

رئیس آموزش‌وپرورش مراغه نیز در این مراسم گفت : در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و برنامه درسی ملی هدف نهایی، دستیابی به مراتبی از حیات طیبه عنوان‌شده که دانش آموزان باید به مراتبی از آن دست یابند.

جلیل اسلامی افزود : معلمان و مربیان در نظام تربیتی آموزش‌وپرورش از تربیت صحیح تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق دانش‌آموزان مراقبت می‌کنند و حکم همان باغبانی رادارند که به رشد گیاه کمک می‌کند و آن را از آفات ایمن می‌دارد.

وی توجه ویژه به برنامه‌های پرورشی را ازجمله برنامه‌های آموزش‌وپرورش دانسته و اظهار کرد : ضرورت کیفیت‌بخشی به برنامه‌های پرورشی در سال جدید از اولویت‌های اصلی آموزش‌وپرورش خواهد بود .

اسلامی در آخر گفت : در اداره آموزش و پروش مراغه بیش از ۳ هزار فرهنگی در حال خدمت به ۴۲ هزار دانش‌آموز مراغه‌ای هستند .