به گزارش رصدمراغا ؛  با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و مسئولین شهری مراغه ،جشن ولایت علوی و محفل انس با قرآن و تکریم از دانش آموزان و معلمان سادات این شهرستان در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) برگزار شد. حجت الاسلام علی مصائبی  مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی […]

IMAGE635253061270156250

به گزارش رصدمراغا ؛  با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و مسئولین شهری مراغه ،جشن ولایت علوی و محفل انس با قرآن و تکریم از دانش آموزان و معلمان سادات این شهرستان در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) برگزار شد.
حجت الاسلام علی مصائبی  مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: فلسفه غدیر منحصر و محدود به زمان و مکان خاص نیست و دارای ابعاد بسیارعمیق و قابل بحث است.
وی افزود: شناخت ابعاد مختلف این واقعه عظیم، نیازمند مطالعه، کنکاش و شناخت عمیق از شخصیت بزرگ پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی (ع) است.
وی اضافه کرد: اهمیت غدیر را باید در انجام رسالت عظیم پیامبر اسلام در آخرین روزهای عمر شریفش و در معرفی حضرت علی (ع) به عنوان جانشین و امامت امت بعد از خود جستجو کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: برای درک بهتر و عمیق تر از غدیر رویدادهای قبل و بعد از این واقعه باید مورد مطالعه علمی، فلسفی و دینی اندیشمندان اسلامی قرار گیرد.
حجت الاسلام مصائبی افزود: دشمنان اسلام تا جایی که توانستند به ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی در زمینه غدیر و احادیث آن در بین مسلمانان پرداختند.
وی اضافه کرد: با وجود تمامی شیطنت های دشمنان اسلام، احادیث محکم و معتبری از زبان راویان و نقل کنندگان حدیث و نیز بزرگان اهل سنت در زمینه غدیر وجود داشته و سندی بر حقانیت این واقعه عظیم است.
وی گفت: اهمیت غدیر در انتخاب جانشینی چون حضرت علی (ع) برای پیامبر اسلام و هدایت و امامت مسلمان با بیشترین نزدیکی به صفات و ویژگی های بارز رسول اکرم (ص) است.
حجت الاسلام مصائبی اضافه کرد: قرآن و امامت، ریسمان محکمی برای ایجاد وحدت و رسیدن به کمال در بین امت اسلامی در عصر غیبت امامان معصوم (ع) است.
وی گفت: مشکلات کنونی در جهان اسلام از جمله وهابیت و تشکیل گروه های تکفیری به دلیل عدم تمسک و بهره گیری از قرآن و اهل بیت (ع) به وجود آمده است.
در این جشن فرهنگی که به مناسبت دهه امامت و ولایت برگزار شد، قاریان ممتاز این شهرستان از جمله استاد رحیم خاکی قاری برجسته و از چهره های قرآنی کشور به قرائت قرآن کریم پرداختند.
گفتنی است در جشن ولایت علوی از ۵۵ نفر از برگزیدگان مسابقات قرآن کریم تجلیل و نیز ۳۸۵ نفر از دانش آموزان و معلمان سادات مراغه مورد تکریم قرار گرفتند.
photo_2016-09-20_11-01-36 photo_2016-09-20_11-01-30