رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراغه گفت:اگر مردم غدیر را درست حسابی درک میکردند جریان عاشورا به وجود نمی آمد و اسلام دچار انحراف نمی شد

photo_2016-09-08_14-21-09

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراغه در اجتماع عاشورائیان مراغه با اشاره به اهمیت ویژه عید غدیر گفت: بسیاری از بزرگان عید غدیر را عید الله اکبر می دانند و برای آن اهمیت ویژه ای قائل هستند.

حجت الاسلام علی امیری افزود: ابلاغ ولایت علی ابن ابی‌طالب تکمیل کننده دین مبین اسلام است و اگر پیامبر این فرمان خداوند را ابلاغ نمی کرد دین اسلام کامل نمی شد .

وی خاطرنشان کرد : عاشورایی که همه ساله برای بزرگداشت آن عزاداری می شود و میلیاردها ریال نذر داده می شود ، در نتیجه غفلت از غدیر به وجود آمد.

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه در برخی مواقع دنیا طلبی و تطمیع باعث انحراف تاریخ شده است تصریح کرد : نمونه های چنین جریاناتی در تاریخ بسیار است که از جمله می توان به تطمیع شریح قاضی توسط ابن زیاد اشاره کرد که باعث شد سر مبارک سید الشهدا (ع) بر سر نیزه برود .

وی با اشاره به نقش مسئولین و مداحان هیئات در ترویج صحیح فرهنگ عاشورا اظهار کرد : مسئولین هیئات حسینی باید با برنامه ریزی های حساب شده و به دور از انحرافات در عزاداری باعث ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه شوند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراغه اضافه کرد : کسانی که مسئول یک جمع و تشکل و هیئت هستند باید مواظب انحرافات و نفوذ در تشکیلات خود باشند که در اثر بی توجهی امکان انحرافات بزرگ وجود دارد .

وی برگزاری مراسمات عید غدیر را مورد تاکید بزرگان دانسته و گفت : هیئت‌های حسینی هر چقدر می توانند باید در راستای ترویج فرهنگ غدیر تلاش و جدیت داشته باشند و این عید را در شأن امیرالمومنین(ع) برگزار کنند.

دبیر شورای هیئات حسینی مراغه نیز گفت : در استان آذربایجان شرقی ۵۰۰۰هیئت دارای مجوز هستند که سهم شهرستان مراغه از این تعداد ۱۶۵ هیئت است .

اسماعیل شیری افزود : طبق مصوبه ای که با حضور مدیر کل هیئات مذهبی در آستان تصویب شد مقرر شد باتوجه به تعداد زیاد هیئت در سطح شهر ، برای تاسیس هیئت جدید مجوزی داده نشود ، البته روستاها از این امر مستثنی هستند .

وی اضافه کرد : در حال حاضر ۷۸هئیت کارت شناسایی دریافت کرده اند که از دیگر هیئت ها نیز درخواست می شود نسبت به دریافت کارت شناسایی مسئول و هیئت امنای خود اقدام نمایند .