مدیرعامل صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور از اعطای ۱۶۰ هزار میلیار ریال برای ۱۲ هزار بنگاه تولیدی راکد و زیر ظرفیت تا پایان سال خبر داد .

photo_2016-08-04_14-36-32

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ علی یزدانی امروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی مراغه در گفت و گو با خبرنگار رصدمراغا گفت : برای ۱۲ هزار بنگاه تولیدی راکد و زیر ظرفیت که تا پایان سال به بهره برداری می رسند ۱۶۰ هزار میلیارد ریال منابع بانکی لازم است که به چرخه تولید باز گردند.

وی با اعلام اینکه طرح های صنعتی راکد و نیمه فعال بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز در اولویت فعال سازی و اعطای تسهیلات در جهت ادامه فعالیت قرار دارند افزود : در صورت فعال سازی این واحد برای بیش از ۱۸۵ هزار اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به مصوبه بانک مرکزی در خصوص اعطای منابع بانکی به تولید کنندگان خاطرنشان کرد : طبق بخش نامه بانک مرکزی ،بانک ها موظف اند به ۳۹ هزاری نفری که تا امروز در سامانه ثبت نام کرده اند و در ادامه نیز اضافه خواهد شد منابع مالی اختصاص دهند .

وی تعداد شهرک های صنعتی فعال در کشور را بالغ بر ۹۵۰ شهرک اعلام کرده و اظهار داشت : در حال حاضر ۷۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی از ۹۵۰ شهرک و ناحیه مصوب مشغول واگذاری زمین به متقاضیان هستند.

یزدانی در خصوص بخشیدگی ۹۰ در صد از جرایم واحدهای صنعتی گفت : با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت برای عملیاتی کردن آن و در جهت ایجاد رونق اقتصادی کشور ۹۰ درصد از جرایمی که به دلیل عدم تأدیه تعهدات سرمایه‌گذاران در شهرک های صنعتی که حدود ۴ هزار میلیارد ریال هست بخشیده می شود .

معاون استاندار و فرماندارمراغه نیز در حاشیه این بازدید نبود نقدینگی را از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی  و صنعتی شهرستان برشمرد و گفت: مشکل عمده واحدهای صنعتی و تولیدی نبود سرمایه در گردش است که امیدواریم این مسئله با اجرای طرح های ویژه  و تأمین بخشی از این سرمایه در گردش برطرف شود.

ظفر محمدی نبود راه مناسب برای دسترسی به شهرک را از مشکلات اساسی آن دانسته و افزود : ایجاد راه مناسب از میدان مجلس تا شهرک صنعتی ، زیباسازی داخل شهرک ، تجهیز آتش‌نشانی ، ایجاد خدمات رفاهی و احداث مسجد از جمله نیازها و مشکلات اصلی شهرک صنعتی مراغه است .

وی از احداث شهرک صنعتی دوم شهرستان مراغه خبر داده و افزود : با توجه به وجود زیرساخت های لازم و احداث چندین واحد تولیدی در سه راه علمدار این شهرستان ، بستر مناسبی برای ایجاد دومین شهرک صنعتی شهرستان وجود دارد که امید است با تأمین اعتبارات لازم این شهرک نیز آماده بهره‌برداری باشد .