رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی از ابتدای امسال تا آخر تیرماه توانسته است ۲۵ میلیارد ریال برای مدافعان حرم کمک جمع آوری کند .

 

IMG_20160726_180207

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ حجت الاسلام علی خدیوی در جلسه ستاد پشتیبانی مدافعان حرم مراغه گفت : این کمک ها که از ابتدای امسال جمع آوری شده است شامل ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک نقدی و ۱۷ میلیارد ریال اقلام غیر نقدی می باشد .

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی در تشکیل ستاد مدافعان حرم پیشرو بوده است افزود : این استان جزء اولین استان‌هایی است که در تشکیل ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم پیشرو بوده است .

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی اضافه کرد : در حال حاضر استان‌های آذربایجان غربی ، اردبیل در ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم زیر نظر استان آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند که چندی پیش استان زنجان نیز زیر نظر این استان بود .

وی استفاده از قالب هنر را در ترویج فرهنگ کمک‌رسانی به مدافعان حرم مؤثر دانسته و اظهار کرد : ایجاد کانون‌های دانشجویی و سرودن شعر و قطعه‌های ادبی که مورد تائید مقام معظم رهبری نیز هست می‌تواند در جامعه نسبت به مدافعان حرم چهره ویژه‌ای را ایجاد کند .

حجت‌الاسلام جلیلی با اشاره با جنایات انجام‌گرفته در کشور سوریه خاطرنشان کرد : تکفیری‌ها وداعش در کشور سوریه که خط مقدم جبهه مقاومت است بیش از۳۵۰ هزار نفر را شهید کرده اند که این آمار از تعداد شهدای مادر طول ۸ سال دفاع مقدس هم بیشتر است .

وی تصریح کرد : مدافعان حرم از ماهیت اسلام و مذهب شیعه در عراق و سوریه دفاع می کنند و اگر پشتیبانی مناسبی از آن‌ها صورت نگیرد باید شاهد کشیده شدن جنگ به مرزهای داخل کشور باشیم .

فرمانده سپاه مراغه نیز در این جلسه با اشاره به دستگیری عوامل تروریستی در کشور گفت : هر جا در کشور اشرافیت اطلاعاتی نداشتیم با شکست مواجه شده‌ایم و هر جا اشرافیت ما زیاد بود دشمن نتوانسته است کاری پیش ببرد.

سرهنگ پاسدار رضا سامی افزود : با رهبری‌های مقام معظم رهبری در حال حاضر اشرافیت اطلاعاتی نیروهای امنیتی و سپاه به حدی است که علاوه بر کشور توانسته‌ایم بر منطقه نیز کاملاً مشرف باشیم.

وی ادامه داد : تاکنون ۲۳۰ میلیون ریال کمک نقدی و ۱۵۰ میلیون ریال کمک نقدی از سوی قرارگاه انصار سپاه ناحیه مراغه به ستاد پشتیبانی مدافعان حرم جمع‌آوری‌شده است .