۴۶ سرتیپ «علی مقصود» با اشاره به اهمیت استراتژیک سیطره ارتش سوریه بر شهرک‌های حومه دمشق تأکید کرد که ۸۵درصد الغوطه شرقی تحت کنترل ارتش است. علی مقصود سرتیپ ارتش سوریه و کارشناس مسائل نظامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق با اشاره به اینکه سیطره ارتش سوریه بر شهرک‌های حومه دمشق از […]

مقصود

سرتیپ «علی مقصود» با اشاره به اهمیت استراتژیک سیطره ارتش سوریه بر شهرک‌های حومه دمشق تأکید کرد که ۸۵درصد الغوطه شرقی تحت کنترل ارتش است.

علی مقصود سرتیپ ارتش سوریه و کارشناس مسائل نظامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق با اشاره به اینکه سیطره ارتش سوریه بر شهرک‌های حومه دمشق از اهمیت استراتژیک برخوردار است، تأکید کرد که ارتش سوریه کنترل ۸۵ درصد الغوطه شرقی را در دست دارد.

وی تصریح کرد که هدف از عملیات نظامی که ارتش سوریه از حدود یک ماه و نیم پیش آغاز کرده است، آزادسازی بخش جنوبی الغوطه شرقی است و ارتش سیطره خود بر محور حرستا القنطره را توسعه داده و کنترل بیش از ۱۴ شهرک و روستا را به دست گرفت اما مهم‌ترین مناطقی که ارتش آزاد کرد دیر العصافیر بود زیرا این منطقه مکان تجمع عناصر جبهه النصره بود که از آنجا حملات خود را انجام می‌دادند و این منطقه تهدیدی برای دمشق بود.

سرتیپ مقصود اظهار داشت که عملیات اخیر به‌سمت شهرک البحاریه پیش رفت زیرا این منطقه محور ضروری برای پیشروی به‌سمت میدعا و میدعان است و لذا زمانی که ارتش حمله خود به این محور را آغاز کرد در ابتدا بر منطقه «المدرسه» سیطره یافت و سپس به‌سمت البرج پیش رفت و پس از آن بر «القریه» سیطره یافت و پس از آن سیطره خود بر محیط اطراف البحاریه به‌سمت مزارع اطراف را توسعه داد.

وی اشاره کرد که ارتش سوریه به تونل‌ها، سنگرها و موانعی با سیستم‌های پیچیده برخورد کرد که همین امر باعث شد اعلام سیطره کامل بر شهرک میدعا و مزارع اطراف آن به تأخیر افتاد.

این کارشناس مسائل نظامی سوریه درباره اهمیت سیطره ارتش سوریه بر البحاریه نیز تأکید کرد: با این دستاورد ارتش سوریه، شریان ارتباطی الغوطه شرقی با بیابان سوریه قطع شد بدین معنا که الغوطه به‌روی افراد مسلحی که از بیابان نفوذ کرده و تهدیدی برای پایتخت بودند، بسته شد و همچنین راه امدادرسانی به افراد مسلح مستقر در حومه شرقی قطع شد.

وی افزود که ارتش سوریه اکنون در حال مستقر کردن نیروهای خود برای تکمیل محاصره شهرک النشابیه به‌عنوان مرکز تجمع گروه‌های مسلح به‌خصوص بقایای «جیش الاسلام» است و اکنون النشابیه از سمت غرب، میدعا و میدعان از سمت جنوب شرقی و البحاریه از سمت جنوب محاصره شده‌اند.

سرتیپ مقصود همچنین اظهار داشت: ارتش سوریه اکنون کنترل حدود ۸۵ درصد الغوطه شرقی را در دست دارد و بحث من درباره سیطره بر یک پایگاه یا یک شهرک نیست بلکه بحث ما در خصوص حضور نیروهای ارتش و تثبیت نقاط برای آنهاست و اکنون نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن در بیش از ۸۵ درصد الغوطه شرقی حضور دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که شهرک النشابیه تنها به ۳ روز زمان نیاز دارد تا ارتش سوریه این منطقه را از گروه‌های مسلح پاکسازی کند و این منطقه به‌طور کامل محاصره شده و زیر آتش ارتش قرار دارد و همچنین ارتش بر تپه استراتژیک فرزات که به‌طور مستقیم بر النشابیه (مرکز تجمع «جیش الاسلام» بارزترین گروه تروریستی) مشرف است، سیطره دارد.

انتهای پیام/

 

 

رصدمراغا۱