به گزارش رصدمراغا ، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: شرایط ماه به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد قابلیت رؤیت در اکثر نقاط جهان وجود داشته باشد و بر این اساس چهارشنبه قطعا عید فطر است. حجت الاسلام سید رضا قلمکاریان اصفهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه انتظار داریم […]

index

به گزارش رصدمراغا ، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: شرایط ماه به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد قابلیت رؤیت در اکثر نقاط جهان وجود داشته باشد و بر این اساس چهارشنبه قطعا عید فطر است.

حجت الاسلام سید رضا قلمکاریان اصفهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه انتظار داریم در غروب سه‌شنبه ۱۵ تیر، هلال ماه شوال در سراسر دنیا از جمله ایران رؤیت شود، گفت: با توجه به این موضوع چهارشنبه قطعا عید فطر است.

وی ادامه داد: بعد از ظهر روز سه‌شنبه انتظار می‌رود که خبرهای رؤیت از مناطق شرقی جهان مانند استرالیا و جنوب شرقی آسیا به ما برسد.

این عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری افزود: با توجه به فتوای رهبر معظم انقلاب که رؤیت در ایران نیز باید صورت گیرد، استهلال ماه در کشور نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به استهلال ماه در شهر قم گفت: ۶ گروه رصدی در این استان در منطقه عمومی رصدگاه بوستان علوی استهلال ماه شوال را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام قلمکاریان اصفهانی ادامه داد: علاوه بر این گروه‌ها، رصدخانه امام علی(ع) که وابسته به مرکز نجوم آیت الله العظمی سیستانی است نیز کار رصد ماه را در بخش کهک انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین یک گروه نیز به ارتفاعات منطفه فردو اعزام می‌شوند که پیش بینی می‌شود رؤیت ماه با چشم غیر مسلح انجام شود.

 

تابنک