به گزارش رصدمراغا ؛ سرهنگ رضا سامی فرمانده سپاه ناحیه مراغه در حاشیه  همایش افطاری خانوادهای پاسداران در سالن ۹ دی سپاه  با اشاره به شرایط امر به معروف و نهی از منکر گفت : همانگونه که برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید با معروف و منکر آشنایی داشته باشیم، باید […]

۱ (۱۲) copy

به گزارش رصدمراغا ؛ سرهنگ رضا سامی فرمانده سپاه ناحیه مراغه در حاشیه  همایش افطاری خانوادهای پاسداران در سالن ۹ دی سپاه  با اشاره به شرایط امر به معروف و نهی از منکر گفت : همانگونه که برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید با معروف و منکر آشنایی داشته باشیم، باید به مراحل آن نیز توجه کنیم و این موضوع در آموزه های دینی به خوبی بیان شده است.

وی برای امر به معروف و نهی از منکر مراحل مختلفی برشمرد و افزود: قلب و زبان دو مرحله مهم در اجرای این دو فریضه الهی است. که باید به موقع از آنها استفاده کنیم

فرمانده سپاه مراغه با تاکید براینکه در بحث خود کنترلی هریک از افراد جامعه باید امر به معروف و نهی ازمنکر را در زندگی فردی و خانوادگی خود جاری و ساری کنند، اظهار داشت: در هر جایگاه و منزلت اجتماعی باید  امر به معروف و نهی ازمنکر را در وجود خود نهادینه کنیم تا این امر مهم در جامعه به اهداف مثبت خود برسد؛ خانواده ها اصلی ترین رکن احیاء امربه معروف و نهی از منکر هستند.

وی با اشاره به اهمیت سبک زندگی اسلامی در تمدن نوین اسلامی ادامه داد : به هیچ وجه آموزه‌های دینی ما بیگانه از سبک زندگی نیستند در آموزه‌های دینی خود مطالب بسیاری داریم و هیچ موضوعی در زندگی وجود ندارد که در دین ما آموزه‌ای در مورد آن نداشته باشیم. بنابراین باید مراقب باشیم بحث سبک زندگی از آموزه های دینی خود بیگانه نباشیم .

سامی تاکید کرد : ما پاسداران  وظیفه داریم و باید تلاش کنیم که به عدالت اجتماعی از نوعی که امام علی (ع) در دوران اندک حکومت خود به طورعمیق به آن می‌اندیشیدند دست یابیم و از سوی دیگر از خودنمایی خودداری کنیم و در امور معیشتی، فرهنگی و حتی در پوشش و رفتار اجتماعی ساده زیست باشیم.

وی زنان را به عنوان مهمترین عامل تقاضای کالاهای خانگی و مواد غذایی مطرح کردند و گفت : اگر بتوانند با اقدامی جهادگونه به مصرف کالاهای ایرانی بپردازند به طور قطع شاهد رونق تولیدات داخلی  خواهیم بود.

فرمانده سپاه مراغه افزود : برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی نیازمند اقداماتی درازمدت و برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم هم ارزشهای دینی و ملی خود را حفظ کنیم و هم  آن‌ را اشاعه دهیم .

 وی در پایان سخنان خود به تربیت خانوادهای کارکنان اشاره کردو افزود : تربیت و تعالی خانواده کارکنان، کانون توجه سپاه بوده و از هیچ کوششی در جهت تقویت بنیان خانواده دریغ نخواهد کرد